Mediaplayer i C#

Tags:    csharp

Hej
Sidder med et problem i C#. Er igang med at lave en media-player, men den er ikke helt samarbejdsvillig. Vi forsøger at åbne en OpenFileDialog for at vælge en lydfil til afspilning, men når vi trykker på knappen crasher programmet.
Koden der udføres når der trykkes på knappen ser således ud:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvor er det lige det går galt?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skriver at programmet crasher. Den må komme med en exception / fejlmeddelse eller?

Prøv evt. at fjerne din try/catch og se om den fortæller lidt mere så.



Indlæg senest redigeret d. 27.11.2012 12:20 af Bruger #9814
Prøv at skær af din kode til det virker, og så byg på indtil du får fejl :)
Noget i denne stil kunne tænkes at virke.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Edit: Umiddelbart tror jeg dit Filter på din DialogBox er forkert.
En god regel er også at tjekke på ShowDialog, for hvad hvis brugeren ikke vælger en fil? (:




Indlæg senest redigeret d. 27.11.2012 14:32 af Bruger #16319
Jeg synes personligt også altid det hjælper at opbygge det lidt i klumper der virker.
Så hvis min udfordring er at få vist min dialog, så prøver jeg kun at vise den og får det til at virke. Så er det også nemmere at være sikker på hvor problemet ligger for hvis min dialog virker og jeg tilføjer at afspille en sang fejler så ved jeg så skal jeg lede i den nye del af koden.



uden try/catch sker der det samme. Vælger jeg fejlfinding i den dialogboks med programmet holdt op med at fungere, får jeg dette: http://gupl.dk/687846/



Hej. Tak for jeres forslag. Har nu bygget den op helt fra bunden og tjekket tingene undervejs, som de blev tilføjet, og nu virker det. Jeg kan hente mediefiler ind og afspille dem, pause dem og stoppe dem.



t