bedre url til siden

Tags:    mod-rewrite htaccess

<< < 12 > >>
Hej

Jeg kun godt tænke mig at få lavet min url bedre til SEO, det vil sig i stede for sådan her "/artikler/4/" så bliver det "/artikler/Array-blive-bedre-til-det/"

lige nu ser det sådan her ud;

Fold kodeboks ind/udKode 


f.eks ligesom her; KLIK

det vil sig i title stå der;
Hvorfor får jeg fejlen: "Unchecked cast from Object to E"?
men url blive kun lavet om til
/forum/39229/hvorfor-faar-jeg-fejlen-unchecked-cast-from-object-to-e/



håber du kan hjælp mig eller give mig et link til hvor jeg kan find det :)

ha en god dag :)



20 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave mellemrum om til - i PHP.


Jamen Scootergrisen, det er så at jeg har mange sider. som du også kan se her; KLIK

det er sådan her jeg har bygge det op på :

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 02.12.2012 11:56 af Bruger #17136
Det er korrekt at google webmasterværktøjer siger jeg har en masse adresser med ens indhold.

Fordi disse urls viser det samme :
http://scootergrisen.dk/ub/75/trekvogn
http://scootergrisen.dk/ub/75/

Men jeg fatter ikke det med database.



Må på det kraftigste anbefale at du bruger idéen fra Daniele Buttigli, selvom scootergrisens løsning både ser nem ud og virker.

Grunden til at Daniele Buttiglis løsning er bedre, er at du med scootergrisens løsning kommer til at havne i en masse problemer i forbindelse med DC (Duplicate Content). Dette er selvfølgelig intet problem hvis det er din egen lille private hyggeside, som ikke skal kunne findes i søgemaskinerne, men de fleste hjemmesider, bliver trods alt lavet med formålet om at andre skal kunne finde og tilgå dem :)

Så igang med at opdatere din database, så den f.eks. også indeholder et alias, som du kan bruge til at hente siden. Det tager lidt tid at få sat op hvis du har mange sider, men det er en rigtig god løsning, og klart en fordel på den lange bane.

Mvh. Johnny Rosenkjær


Forstå ikke lige helt hvad du menerog jo jeghar læse omkring "Duplicate Content"

jeg troede bare også man kun gøre sådan ligesom her på siden'

/forum/39235/bedre-url-til-siden/


http://www.udvikleren.dk/forum/39235/bedre-url-til-siden/ og hvis jeg tag bedre url til siden væk, så gå den over på 404.. :)

Det er jeg ønsker det er bare næsten samme still som her på udvikleren.dk



Jesper -> du kunne bruge mit eksempel, men hvor du både bruger Id og titel. Mit eksempel kræver bare at titlen er korrekt. På udvikleren kan du så vidt jeg ved, bare ændre titlen til noget random og alligevel virker den. I mit eksempel kræver den at titlen er korrekt.

Eksempelvis kan du opbygge det således: domæne.dk/artikler/245/titlen-skal-vaere-rigtig/

Det er ret simpelt. Du opbygger bare tabellen sådan at du har et "alias", som bare er titlen på artiklen hvor mellemrum, æøå osv. er lavet om.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Så kan du tjekke efter både Id og Alias.

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Og hvis artiklen ikke eksisterer, så sender du naturligvis bare brugeren til en fejlside. Mere besværligt burde det ikke være. Og din RewriteRule skal bare se nogenlunde således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


Nu har jeg ikke testet noget af koden. Og overstående RewriteRule skal naturligvis lige laves om, så den passer til dit site.


Jeg kan ikke lige se hvad du mener hvordan jeg skal bygge det op,

kan jeg ikke bare gøre sådan her;

Fold kodeboks ind/udKode 



Min URL køre ikke via databasen men den køre via .htaccess :) så den er flot url.

Kan ikke lige se hvordan jeg skal bygge det op på :)

her har jeg noget kode;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Jeg fik det næsten til at virker: dog skal jeg bare hente fra id:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det ser sådan her ud nu :

Link

Det ser meget bedre ud ;

Nu skal jeg bare hente fra databasen.



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2012 16:30 af Bruger #17136
Den php-kode jeg sendte til dig, er til når du skal OPRETTE ARTIKLER, og ikke når du udskriver dem.

I din "artikler"-tabel laver du en ny kolonne, som bliver kaldt "alias". Den repræsenterer artiklens "titel", som har været igennem en str_replace() i php, så den bliver pæn og unik.

Det eneste du skal gøre ved udskrivning af alle artikler, er at smide din artikels "alias" ind i linket hvor du klikker "Læs mere".

Eksempelvis
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Top simpelt, og mega nemt.

Når du så opretter en artikel, kunne det se således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og din mod_rewrite ser udemærket ud.
Når du så henter en enkelt artikel, kan SQL'en se således ud:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Kode-eksemplerne er ikke testet



Indlæg senest redigeret d. 05.12.2012 19:37 af Bruger #16025
Jeg få kun problemer og det bliver ved med at drille, men jeg siger bare tak for hjælpen og lukker her fra. :)

Jeg gider ikke bruge så meget mere tid på det. det var mere om folk havde noget eller ligne sådan var sådan nemt og var lige til.



det var mere om folk havde noget eller ligne sådan var sådan nemt og var lige til.


Brug den her løsning i din .htaccess fil det bliver ikke nemmere og mere lige til.
Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan jo altid lave det om når du engang finder en bedre løsning.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2012 02:52 af Bruger #13010
det var mere om folk havde noget eller ligne sådan var sådan nemt og var lige til.


Brug den her løsning i din .htaccess fil det bliver ikke nemmere og mere lige til.
Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan jo altid lave det om når du engang finder en bedre løsning.


Scootergrisen den kan ikke lide min mellerum, hmm tænke tænke..



Så må du jo lave mellemrum om til bindestreg.

Jeg gør sådan her.

Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0185.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.12.2012 04:03 af Bruger #13010
Så må du jo lave mellemrum om til bindestreg.

Jeg gør sådan her.

Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0185.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg vil kig på det i weekende eller i morgen, når jeg få mere tid :)

Tror bare jeg lade den være og så må den være sådan som den er fordi eller blive jeg mega forvirret omkring hvordan jeg skal gøre det osv. håber du kan følge mig :)


EIDT

Jeg har prøve at gjore sådan her;

Det er sådan på forsiden her;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er sådan når den ligge ind idatabasen;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Når jeg henter på siden; (Dog få jeg fejl 404)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


sådan ser min .htaccess :
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 07.12.2012 14:47 af Bruger #17136
<< < 12 > >>
t