feedback på min side

Tags:    feedback

<< < 12 > >>
Hej

Feedback her

Jeg kun godt tænke mig at få feedback på min side, jeg vil høre hvad i mener og hvad jeg kan gøre bedre måske :)


Arbejder på lige pt:

- Arbejder på at bygge den til mobil også
- Få google+ og facebook på siden
- Arbejder også på at bygge en side omkring mig som person.

Håber jeg få noget ROS og RIS!

Jeg vil klart kigge på det som du siger og vil klart tag op og kig på det!


Hilsen Jesper P





16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
SEO
Dit logo. Der har du en masse søgeord du kunne indarbejde i din alt-tekst du ikke får noget på. CSS, PHP etc. er ikke noget du får SEO score på for hver side på dit logo fordi du ikke har sat det ind i alt-teksten plus du ikke findes på google på det.

Læs mere
Jeg synes godt du har lavet oversigt over artikler, men hvorfor skal man ramme den lille "læs mere" for at komme videre? Hvorfor ikke hele elementet.
Hvis det er så er din "anchor-tekst" også noget der er vigtigt for hvad der refereres til - for hvis du skriver "læs om PHP" så vil det blive indekseret som noget af teksten der henviser til noget - således Google ved at det der henvises til henvender sig til disse søgeord - og dermed giver SEO score på PHP eller what ever - så du får noget ud af din link tekst.

Lysavis
Du har en meget fin lysavis på forsiden, men er ikke noget der giver et specielt interessant billede.
Man får ikke meget lyst til at klikke videre eller læse mere på siden ud fra det der står i din lysavis, og virker mere som noget du selv synes er interessant i forhold til din side.
Desuden er det ikke links, så man kan læse noget i lysavisen og (måske) blive interesseret, men ikke kunne komme til det område det handler om fordi der er ikke noget link der hjælper.

Indhold
Det kan som førstegangsbruger være uhyre svært at finde ud af hvad din side rent faltisk handler om. Hvad skal man der og hvad er det som skal være interessant for en som besøgende?
Det står ikke på forsiden og er generelt svært at finde ud af hvad man skal der. Hvis bare adressen var sigende ligesom udvikleren.dk så ville man måske hurtigt fange det, men det er meget svært som 1, eller 2. gangs besøgende at se hvad din side faktisk handler om og skal være interessant med udover at det er spændende for dig.

Keywords
Se lige en gang på dine keywords. Det virker mest af alt som om du har lavet en beskrivende tekst fremfor keywords, og slet ikke har indsat dig i selve metoden i at SEO optimere din side og hvad meningen med dette tag er.


Håber det var tilpas ris/ros for dig.





Indlæg senest redigeret d. 09.12.2012 01:08 af Bruger #17215
SEO
Dit logo. Der har du en masse søgeord du kunne indarbejde i din alt-tekst du ikke får noget på. CSS, PHP etc. er ikke noget du får SEO score på for hver side på dit logo fordi du ikke har sat det ind i alt-teksten plus du ikke findes på google på det.

Læs mere
Jeg synes godt du har lavet oversigt over artikler, men hvorfor skal man ramme den lille "læs mere" for at komme videre? Hvorfor ikke hele elementet.
Hvis det er så er din "anchor-tekst" også noget der er vigtigt for hvad der refereres til - for hvis du skriver "læs om PHP" så vil det blive indekseret som noget af teksten der henviser til noget - således Google ved at det der henvises til henvender sig til disse søgeord - og dermed giver SEO score på PHP eller what ever - så du får noget ud af din link tekst.

Lysavis
Du har en meget fin lysavis på forsiden, men er ikke noget der giver et specielt interessant billede.
Man får ikke meget lyst til at klikke videre eller læse mere på siden ud fra det der står i din lysavis, og virker mere som noget du selv synes er interessant i forhold til din side.
Desuden er det ikke links, så man kan læse noget i lysavisen og (måske) blive interesseret, men ikke kunne komme til det område det handler om fordi der er ikke noget link der hjælper.

Indhold
Det kan som førstegangsbruger være uhyre svært at finde ud af hvad din side rent faltisk handler om. Hvad skal man der og hvad er det som skal være interessant for en som besøgende?
Det står ikke på forsiden og er generelt svært at finde ud af hvad man skal der. Hvis bare adressen var sigende ligesom udvikleren.dk så ville man måske hurtigt fange det, men det er meget svært som 1, eller 2. gangs besøgende at se hvad din side faktisk handler om og skal være interessant med udover at det er spændende for dig.

Keywords
Se lige en gang på dine keywords. Det virker mest af alt som om du har lavet en beskrivende tekst fremfor keywords, og slet ikke har indsat dig i selve metoden i at SEO optimere din side og hvad meningen med dette tag er.


Håber det var tilpas ris/ros for dig.



Logo synes jeg har klart nu!

og på forside jeg har prøve at gøre så godt at jeg kan at man bare kan klik sig ind på den altså hvis man vil læse mere omkring artikler.

Jeg vil lige finde på at skrive noget indhold til siden!..

og vil kigge på keywords!.



Indlæg senest redigeret d. 09.12.2012 01:36 af Bruger #17136
Jeg ville lave video og syntaxhighlighterboks lige bred.

Også ret koden i dine syntaxhighlighterbokse, de står ikke helt som de gør i videoerne.

Også tegn din egen favicon.
Det virker lidt mærkeligt at din favicon.ico er et PNG billede.
Du burde nok også have billeder i 16 x 16 pixels hvilker vist er det mest understøttede/brugte.
I ICO format kan du have flere størrelser af samme billede.

Også tilføj noget mere margin mellem de forskellige tekster, det står lidt for tæt det hele.

Prøv og brug forskellige fonte til overskrifter for eksempel.

Forkerte URLs giver en forkert udseende side med CSS : http://www.mebe.dk/nisse

Det er vel ikke meningen at http://www.mebe.dk/forside/nisse/nisse/nisse skal virke ?

<center> er udgået.

Du bruger <div id="artikler_25"> flere gange på http://www.mebe.dk/indhold-artikler/ Brug class hvis du vil bruge navnet flere gange.



Jeg ville lave video og syntaxhighlighterboks lige bred.

Det er her med gjort,

Også ret koden i dine syntaxhighlighterbokse, de står ikke helt som de gør i videoerne.

Jeg vi lige tag det op og kigger på det. og få til passe det til video :)

Også tegn din egen favicon.
Det virker lidt mærkeligt at din favicon.ico er et PNG billede.
Du burde nok også have billeder i 16 x 16 pixels hvilker vist er det mest understøttede/brugte.
I ICO format kan du have flere størrelser af samme billede.

Her med gjort. :)

Også tilføj noget mere margin mellem de forskellige tekster, det står lidt for tæt det hele.

Her med gjort

Prøv og brug forskellige fonte til overskrifter for eksempel.

Skulle også være gjort,

Forkerte URLs giver en forkert udseende side med CSS : http://www.mebe.dk/nisse

Vil lige forbedre det. Du er velkommen til at hjælp hvis du ved hvad det er?

Det er vel ikke meningen at http://www.mebe.dk/forside/nisse/nisse/nisse skal virke ?

Ja det er det.

<center> er udgået.

Den er taget væk nu!. du skriver lige hvis du kan finde nogle:)

Du bruger <div id="artikler_25"> flere gange på http://www.mebe.dk/indhold-artikler/ Brug class hvis du vil bruge navnet flere gange.

Det her også her med ret :)






Indlæg senest redigeret d. 09.12.2012 17:28 af Bruger #17136
Er meget bedre nu, men det med "læs mere" er stadig ikke blevet rettet.



Hvorfor laver du ikke en orignal favicon i stedet for en jorklode med en pil på.
Du skulle hellere selv tage og tage en.

Ofte bruges logoet øverst på siden til at gå til forsiden. Ved ikke om du vil ændre det men sådan er det mange steder.
Som det er nu linker den bare til samme side som man er på.

Angående forkerte URLs som http://www.mebe.dk/nisse så ser det forkert ud fordi du ikke har din CSS fil med et et link tag på fejlsiden.



Er meget bedre nu, men det med "læs mere" er stadig ikke blevet rettet.


Skal jeg skrive læs mere i stede for læse mere?

Hvorfor laver du ikke en orignal favicon i stedet for en jorklode med en pil på.
Du skulle hellere selv tage og tage en.

Ofte bruges logoet øverst på siden til at gå til forsiden. Ved ikke om du vil ændre det men sådan er det mange steder.
Som det er nu linker den bare til samme side som man er på.

Angående forkerte URLs som http://www.mebe.dk/nisse så ser det forkert ud fordi du ikke har din CSS fil med et et link tag på fejlsiden.


Hvad mener du helt med det første?

favicon skulle gerne være ret på nu :)

Det er ret på at det sidste omkring hvis man få fejl.





I stedet for at skrive "Læs mere..." så slet det også lav hele boksen til link, og lav så baggrundsfarven skifter med CSS så forstår man godt at man kan klikke.

På din fejlside http://www.mebe.dk/nisse står nu :

Fejl på siden!!

Du er kommet ind på en side som ikke findes mere!! Prøve igen


Det er vel ikke siden der er fejl på.
Og siden har vel aldrig været der.
Og det hjælper ikke at prøve igen.
Så den fejlbeskeden kunne du godt gøre bedre.
Også skriv også fejlkoden. For eksempel 404 det er folk vandt til at se også ved de godt hvad det betyder tit.

Men din fejl besked skal jo passe med det der rent faktiskt er sket.

Du kan lave forskellige fejlbeskeder alt efter hvad fejlkode det er.

Hvorfor har julemanden ikke nogen øjne ?

Nu ser faviconet godt ud med M'et.

Men nu er der kun én artikel.



Er meget bedre nu, men det med "læs mere" er stadig ikke blevet rettet.


Skal jeg skrive læs mere i stede for læse mere?

Vi prøver lige igen:

Læs mere
Jeg synes godt du har lavet oversigt over artikler, men hvorfor skal man ramme den lille "læs mere" for at komme videre? Hvorfor ikke hele elementet.
Hvis det er så er din "anchor-tekst" også noget der er vigtigt for hvad der refereres til - for hvis du skriver "læs om PHP" så vil det blive indekseret som noget af teksten der henviser til noget - således Google ved at det der henvises til henvender sig til disse søgeord - og dermed giver SEO score på PHP eller what ever - så du får noget ud af din link tekst.
Anchor tekst er den tekst der bruges til at linke med - så søgemaskiner ser at hvis du skriver julemanden og linker til en side, så omhandler den nok noget med julemanden, så hvis du linker til noget så brug nogle ord du mener denne side handler om.



Har du kigget din video igennem på youtube inden du lagde den op / lagde den ind på siden. Jeg kiggede det første minut og det er umuligt, at se hvad der foregår + umuligt, at forstå hvad du siger. Det er altså en ommer :/



<< < 12 > >>
t