Teknisk udd. + Ustabil helbred

Tags:    teknisk uddannelse

Hej Udvikleren.

Som tidligere har jeg gået mange gange og overvejet at tage en Teknisk Uddannelse, men, jeg har nogle besværligheder (Ustabilt helbred), som gør at jeg har mange problemer med at være i et skole miljø, mest fordi jeg er ret ustabil i mødetiderne.

Jeg gik indtil for 2-3 måneder siden på VUC Fjernundervisning, røg dog ud, fordi der har været så meget sygdom i min familie som jeg har måtte tage ansvar for at få løst.
Jeg havde også svært ved at forstå meget af det stof jeg skulle læse, rent udsagt, jeg hader at læse noget der ikke interessere mig.

Jeg lider også af stort konsentrations besvær, det er en bivirkning af min psykiske lidelse.

Nu hvor i har lidt baggrund, så ville jeg høre af om i kender til noget fag man rent faktisk kan tillade sig at tage/studere med min baggrund? Eller om der findes et form for støtte miljø hvori jeg kan få noget hjælp til at tage uddannelse(n) uden at ryge ud efter 1 uges tid.

Jeg har IT Supporter Uddannelsen, og ville jo gerne studere noget robot teknologi, men, jeg er ikke meget for at flytte til Odense og studere (Da jeg helst gerne vil være nogenlunde tæt på min familie), så max Distance er at flytte til Roskilde ca. Også studere i KBH.

Findes der nogle robot teknologiske uddannelse(r) i KBH området som jeg kan arbejde mig imod?

På forhånd tak.
PS. Stil gerne spørgsmål, alt hvad jeg kan komme nærmere et 'normalt liv' er en god hjælp.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm...der er vanvittigt meget tørt og teknisk teori bag robotter (og stort set alt andet teknisk).

Mon ikke du kan finde ét eller andet, som kan hjælpe dig med at holde gejsten oppe så teorien bliver spændende?

Da jeg selv læste datamatiker gjorde jeg teorien mere spændende ved at forestille mig, hvordan jeg kunne bruge det i spiludvikling eller hacking, og så kodede jeg helt vanvittigt meget. Så kan selv de tørreste fag gøres interessante...med undtagelse af "Organisationsteori", det lykkedes mig sgu aldrig at gøre det fag meningsfuldt!

Skal du bygge robotter, lader det til, at du skal være civilingeniør i Odense: http://www.sdu.dk/Uddannelse/Kandidat/Robotteknologi



Er det ikke muligt for dig at få noget fjernundervisning fra en teknisk skole?



Genial teknik Robert! :)



@Daniel Poulsen

Tak tak :-)

Det virker også i andre af livets facetter...snerydning f.eks. er god motion :-)



@Robert
Snerydning og hækkeklipning kan, ligesom organisationsteori, ikke gøres spændende.

On topic: Der er mange som bor i Odense og arbejder i Kbh, så det burde vel også være muligt den anden vej? Det eneste alternativ jeg ser er at du "kommer i lære" i en virksomhed som arbejder med det du interesserer dig for og måske arbejder der og ser om det er noget og om der måske er en mulighed for dig at komme videre med det uden at skulle tage en formel uddannelse indenfor det.



Daniel: Problemet med Fjernundervisning er at jeg ikke får den input jeg skal bruge til at forstå opgaverne.

Robert: Jo, det kunne være en god idé, jeg tror desværre bare at det er for lang en vej at skulle læse for at kunne arbejde i faget.

Brian: Du har fat i noget, jeg har selv tænkt tanken om at komme ud i en virksomhed der arbejder med disse ting, jeg er dog i tvivl om det kan lade sig gøre, uden den uddannelse inden for faget?


PS. Snerydning og Hækkeklipning er kun kedeligt hvis det ikke er robotter der gør det ;)



Du har fat i noget, jeg har selv tænkt tanken om at komme ud i en virksomhed der arbejder med disse ting, jeg er dog i tvivl om det kan lade sig gøre, uden den uddannelse inden for faget?


Gør dig selv en tjeneste og find nogle og spørg dem - ellers vil du altid ærges over at du ikke gjorde det. Det kan jo være at der er nogle som mangler en som dig. Du ved det bare ikke - se mulighederne og få ren besked om det kan lade sig gøre eller ej. Lige nu er det dig selv der stopper det fordi du ikke tror det kan lade sig gøre - find hellere ud af om det er rigtigt eller ej - så er det også nemmere at finde ud af hvad du så skal gøre.




Hej Brian.

Tak, du har fuldstændig ret :)



t