Efterlyser hacker m. dusør

Tags:    html php hacker

<< < 12 > >>
Hej alle udviklere.

D. 28 December 2012 blev mine hjemmesider hacked af en person under gruppe navnet R5EK.

Jeg har modtaget et par emails fra "ham" fra følgende email:

r5ek@Safe-mail.net

Jeg udlover en dusør på 5.000 danske kroner for jer som kan give mig oplysninger om hvem manden er der står bag angrebet.

Manden skal stå til regnskab for hvad han har gjort:

Hackede 30 sider via Sql inj.
Snuppet 6000kr fra min konto og smidt dem på min hosting (får dem ikke tilbage)
Oplyst private ting om mig på nettet.

Så hvis du / i kender til den/dem så skriv venligst til mig herinde.

Dusør 5.000



14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan har ham/hun/den/det kunne snuppe 6000kroner ?
Det kræver vel dine kontooplysninger som du vel ikke har liggende inde på dine side eller hvad ?

Jeg er ikke sådan rigtig blevet hacket men jeg havde engang en upload side hvor folk kunne uploade filer, også var der en del der uploadede PHP filer med kode og i starten havde jeg ikke beskyttelser mod det men det lærte jeg så at få. Til sidste blev der kun uploade filer med kode der kunne give adgang til og slette filer osv så jeg fjerndede upload siden da det blev lidt kedeligt.

På en måde er det godt der er nogen der prøver og få adgang fordi så lærer man lidt om det.

Nu ved jeg ikke hvordan dine penge er blevet snuppet men hvis det er tyveri så kan du vel ringe til din bank og sige det for at få dem tilbage.



Har du meldt det til politiet?



Mine penge er ikke rigtigt blevet snuppet, har gemt kreditkort oplysninger til automatisk betaling på min host, så han har smidt 6000kr ind på min hosting konto...

Og nej har ikke meldt det, de gør ikke en dyt ved det desværre..

Han ejer denne side:

http://r5ek.wordpress.com/

Han sidder bag en proxy/tos desværre.

Men ip:

37.130.227.133

Har prøvet google, kan være i kan grave lidt dybere i det..



Indlæg senest redigeret d. 02.01.2013 16:49 af Bruger #16669
Prøv og spørg din host og din bank om de ikke kan trække det tilbage.

På min host one.com er det noget med 14-15 dages fuldreturret eller sådan noget.

Også er det nok også meget godt ikke og have dine webhotel login oplysninger i din kode. Det skulle vel ikke være nødvendigt... men mindre det er samme login til database men det er det vel ikke.

Hvis bare du får dine penge tilbage så er det jo fint nok så kan du betragte det som en hjælp så du i fremtiden bedre kan sikre dine sider og holde login oplysninger væk fra diverse kildekoder.



Indlæg senest redigeret d. 02.01.2013 16:53 af Bruger #13010
Bemærk:

For det første er det ikke lovligt at udføre selvtægt...

For det andet, hvis ikke du har prøvet at melde det til politiet, hvordan kan du så vide at de ikke vil gøre noget ved det?

Forstår godt du vil have hævn, hvem ville ikke det, efter sådan en omgang, men det er desværre ikke lovligt. Og der er stor risiko ved at tage tilbudet om dusør for hans private oplysninger.


Men jeg vil råde dig til at samle alle e-mails, logs og alt andet der måske er relevant i sagen, og aflevere det til politiet, så de kan se på det.




Jacob > Jeg vil nu også tro at politiet er ret ligeglade. Altså hvad skulle de gøre med nogle e-mails (det kan manipuleres), logs (der kan manipuleres) og et online navn og en adresse til en blog.

Jeg ville engang anmelde et overfald til politiet hvorefter jeg fik afvide at de ærlig talt havde andet og tage sig til.



Ved det, desværre er casen med politiet, men er det bedre selv at risikere straf, for at få ram på ham? Hvilket også kan ødelægge hele sagen mod ham, hvis det da endeligt skulle komme dertil.



Jeg har haft held med at melde ddos til NITEC (National IT Efterforskningscenter)

efter de havde kigget det i gennem, gik sagen vidre til det lokale politi hvor mistænke boede, han fik så beslagt pc'er og andre web relateret ehneder (og de beholdt det i mange mdr)

det hele ente i retten. (som jeg ikke kender svaret på. da jeg flyttet ud af landet og jeg ikke er ansvarlig for det projekt mere)


dog havde vi ret gode beviser for det var ham, selv om han sad bag en proxy, men sagen tog MEGET lang tid



så hvorfor ikke give det et forsøg? det kan da ikke blive værre end det er nu.



Indlæg senest redigeret d. 02.01.2013 18:30 af Bruger #3427
Har ikke tænkt mig at "gøre" noget ved det som sådan, jeg vil vide hvem manden er som står bag så han kan meldes, uden beviser eller sådan nogen sølle ting som emails så bliver han aldrig straffet, manden står bag flere hack angreb:

http://www.zone-h.org/archive/notifier=R5EK

Den mand skal bøde for hans gerninger.



Det er ikke ulovligt at spore ham.



<< < 12 > >>
t