dropdown-menu med db

Tags:    php mysqli

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at udbygge menuen til en hjemmeside, men er stødt ind i et problem med multilevel-menuer, baseret på <ul><li><ul><li></li></ul></li></ul>. Lige nu har jeg søgt en del rundt her på siden og har også fundet lidt forskelligt, men det har blot være forslag til en begyndende opbygning med et while-loop inde i et while-loop. Det har jeg ikke rigtig fået til at lykkedes, og spørger nu igen.
Lige nu ser mit script til hovedmenuen således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Min menu er lidt mere kompleks end blot noget simpelt, da den skal tjekke om min nuværende placering(page_id) er tilsvarende til at et bestemt menupunkt og derved sætte denne som current_page_item. Det vigtigste er at få lagt multilevel-menuen ind i mit script og så kan jeg senere få "grå hår" over hvordan jeg kan detektere parent og derved sætte class current_parent_item på hovedmenuen.



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2013 23:11 af Bruger #17072
11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så fik jeg det til at virke. Dog er der et nyt problem, da min menustruktur ikke bliver vist korrekt, fordi jeg i min css har defineret en class til at placere de nedre niveauer af menuen. Når funktionen løber igennem sig selv igen og igen for at lave menuen, så kan jeg jo ikke sætte min class på min <ul> hvilket resulterer i at min menu vises forkert.
Selve php-funktionen til at lave menuen med er nu således:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


EDIT: Fik det til at virke ved at lave en ændring i min css, men nu kan den ihvertfald vise menuen i flere niveauer, dog er der stadig et problem. Den sætter jo værdien af plads 0 i det array der hedder $tmp til root, og derved skriver den også root. Det er jo sådan at den skal skrive alle poster der har parent=0 i hovedmenu og så placere resten i de dertilhørende undermenuer. Hvordan får jeg den til at fjerne plads 0, således at den udskriver min hovedmenu øverst i stedet for at skrive root?



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2013 19:08 af Bruger #17072
<< < 12 > >>
t