Hjælp til "height"

Tags:    webdesign

<< < 12 > >>
Hey :)

Er ved at kode et template til et CMS (webspell), men er igen igen gået i stå :S

Har problemer med min heigh et eller andet sted, ville jeg tro.
Men bruger position:absolute; til positionering af diverse ting, og ved ikke om dette kan være problemet.

Men har f.eks på min #contentarea en height, men når jeg så f.eks skal kommentere på en test nyhed, så fylder test nyheden mere end hvad der er plads til "Se billede: LINK TIL BILLEDE

Det kan måske også være pga. jeg bruger position:absolute på min footer osv?


Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Håber at der er nogle kloge hoveder :) Har kun haft med css at gøre i omkring et par uger



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du sætter footeren til absolute og bottom:0px vil den altid være i bunden af vinduet, altså den vil ikke være i bunden af dit dokument hvis du forstår.

Hvis du altid vil have footeren vist kan du vælge at give den position:fixed og bottom:0px.

Ellers tag et kig her: http://www.cssstickyfooter.com

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål, så hvis det ovenstående ikke var svar nok så må du lige skrive igen. :-)





Altså på min hjemmeside(som pt lige er nede pga. nyt system og backup osv) der har jeg et område som er til nyheder osv. I det cms jeg bruger, der vil den automatisk udvide jo mere som den har brug for. Skal jeg så bare sætte "contentarea" med height:100%; og bruge sticky footer? :) hvis det er sådan jeg forstår det? :)



Hvis dit problem er at footeren er halvejs oppe på din side ville jeg læse det link jeg skrev. Ellers forstår jeg ikke dit problem. :-)



Hvis dit problem er at footeren er halvejs oppe på din side ville jeg læse det link jeg skrev. Ellers forstår jeg ikke dit problem. :-)


Hmm, hvis jeg forstår artiklen ret, som du sendte mig. Tror jeg ikke engang at jeg behøver at lave en sticky footer.

Jeg har mine nyheder i #contentarea, men jeg kunne evt. bare sæte den til height:100%; ?

også smide min footer undenfor min wrapper, istedet for indenfor? :)



Sticky footer er nødvendig hvis du har sider hvor indholdet ikke er højt nok og du stadig vil beholde footeren i bunden.

Som jeg kan se er din footer allerede ude af content wrapperen. Sådan som jeg plejer at lave det er ved at have en wrapper der har hele siden inde i sig undtagen footeren og så sætte den wrapper til at være height:100% - Hvis du sætter contentarea til 100% vil den være højere end siden, forstået på den måde, at den måler hvor langt der er helt fra toppen og helt til bunden og ikke fra hvor den starter og så til bunden.

Jeg håber ikke det svar var for kryptisk.



Har fået uploadet hele cmset og siden op igen.

http://kh4zy.net23.net/index.php

Footeren er ude af wrapperen og har prøvet med sticky footer, så den står som den gør var før.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Som du kan se på mit link ovenfor. Så har jeg et content med nyheder, hvor den altid skal udvide sig, men footer skal altid beholde sig i bunden af contentområdet.

Jeg fik prøvet det med sticky footer, men det virkede ikke :(



Hvis du lod være med, at absolute position ALT kunne det være det ville virke. Jeg syntes du skal revurdre den måde du pladsere dine elementer på. Det er ihvertfald svært, at få til, at virke hvis du bruger absolute positioning på alle dine elementer.

Desuden syntes jeg også du skal overveje den måde du opbygger dine artikler på... tabeller er "so last century" :P



Indlæg senest redigeret d. 15.02.2013 07:42 af Bruger #17081
Hvis du lod være med, at absolute position ALT kunne det være det ville virke. Jeg syntes du skal revurdre den måde du pladsere dine elementer på. Det er ihvertfald svært, at få til, at virke hvis du bruger absolute positioning på alle dine elementer.

Desuden syntes jeg også du skal overveje den måde du opbygger dine artikler på... tabeller er "so last century" :P


Bruger slet ikke tabeller men ren divs



Inspection tool siger noget andet :P
http://cl.ly/image/2p2I1w3Q150E





Der er table på når jeg viewer sourcen i chrome men har ik brugt table :p kan lige smiden den rigtige index her når jeg kommer hjem :) men hvordan skal jeg ellers placere ting præcist uden at bruge position absolute? :)



<< < 12 > >>
t