Hjælp til "height"

Tags:    webdesign

<< < 12 > >>
Hey :)

Er ved at kode et template til et CMS (webspell), men er igen igen gået i stå :S

Har problemer med min heigh et eller andet sted, ville jeg tro.
Men bruger position:absolute; til positionering af diverse ting, og ved ikke om dette kan være problemet.

Men har f.eks på min #contentarea en height, men når jeg så f.eks skal kommentere på en test nyhed, så fylder test nyheden mere end hvad der er plads til "Se billede: LINK TIL BILLEDE

Det kan måske også være pga. jeg bruger position:absolute på min footer osv?


Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Håber at der er nogle kloge hoveder :) Har kun haft med css at gøre i omkring et par uger



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nogle gange er det ikke nødvendigt, at placere elementer, hvis de bare skal ligge oven på hinanden. Hvis du skal have elementer placeret i f.eks. klonner er det muligt med floats og positions.



Det eneste tidspunkt hvor man kan forsvare brug af tabeller i dag, er hvis man decideret skal opskrive tabeldata.

Nok om det. For at placere elementer korrekt uden brug af tabeller og position absolute kan du som Dan så fint skriver bruge float og positions. Herudover kan du yderligere bruge margins til at holde dine elementer de rigtige steder så de ikke ligger klods op ad hindanden.

En div er et såkaldt block-element. Det betyder at den som udgangspunkt altid vil have samme bredde som dens parent, og at der ikke kan være 2 ved siden af hindanden medmindre de floater eller har position absolute. Derfor behøver man overhovedet ikke position absolute til at placere elementer under hinanden, der kan simpel margin-bottom sørge for at der er den rigtige afstand.

En anden ulempe ved at bruge position absolute hvis du skal "stable" elementer er at hvis indholdet i et af de øvre elementer bliver udvidet vil elementet under stadig være det samme sted, og elementerne vil overlappe, hvilket får din side til at se dum ud.

Hvis der er andet må du spørge.

Mvh. Andreas Voss



Okay tak Andreas :P

DAN

Her er min index.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 




<< < 12 > >>
t