Diplomuddannelserne

Tags:    uddannelse

<< < 12 > >>
Hejsa

Overvejer at tage en snak med min chef på et tidspunkt omkring en diplomuddannelse, men er meget i tvivl om hvad jeg bør vælge.
Det svæver imellem:
- IT-Diplomuddannelsen (retning Webudvikling) - ville tage den på DTU Ballerup campus
- Diplom i Webudvikling - Ville tage den i kongens lyngby.

Først vil jeg starte med at høre om nogle af jer har erfaring med en af ovenstående uddannelser? Godt / skidt ved dem?
Eventuelt noget omkring lærere, valgfag/moduler eller omgivelserne eller miljøet?

På deres hjemmeside står:
"Alle moduler afsluttes med en prøve med bedømmelse. For hvert gennemført modul udstedes eksamensbevis. Når samtlige moduler og afgangsprojektet er bestået, udstedes det endelige diplom.

Den studerende skal ikke tilmelde sig en retning, men hvis man ved afslutningen af uddannelsen har færdiggjort de angivne moduler, kan man få retningsbetegnelsen med på diplomet.
"

Som jeg læser det så kan man godt gennemføre en diplomuddannelse uden en retning, men der står intet omkring gennemførelse af diplom uden retning. Er der nogen der ved noget omkring det?
En studievejleder har sagt man vil få en en TD Informationsteknologi (TD står for teknisk diplomuddannelse).

Er der nogen erhvervsmæssig fordel i at tage en retning? Altså vil en arbejdsgiver se dårligere på ens uddannelse hvis man ikke har fulgt en retning, men tilpasset den mere til hvad man selv synes er vigtigt og relevant? At man har fået en TD Informationsteknologi, fremfor en TD Webudvikling?

Sagen er at jeg egentligt gerne ville kombinere valgfagene fra de to fordi de begge har noget der er interessant. Altså ville gerne have hovedforløbet hos Diplom i webudvikling, men tage nogle af valgfagene fra IT-diplomuddannelsen.
Nogen der har nogle erfaringer med det?



12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
k, overvejer nemlig den der Diplom som webudvikler. Jeg kender flere der har den. Og tænker det er godt, at have den oven på MMD


Jeg kender desværre ikke så mange der har den, men overvejer det nemlig selv fordi jeg gerne ville overbygge :)

Hvad siger dem du kender, om uddannelserne, stederne, undervisere etc?



Hej csharper

Ja det er helt korrekt.

Det er lidt svært ift. miljø og lærer - der er meget forskel på de 3 lærer jeg har haft. Den ene føler jeg bare læser op fra bogen og har sine meninger. De 2 andre er en hel del bedre. Jeg mener du kan kontakte skolen og på en "prøve time" for at se hvordan det er.



<< < 12 > >>
t