Filupload med jQuery

Tags:    jquery jpg c#

Jeg leder lidt efter et godt jQuery plugin til upload af jpeg filer. Jeg har kigget lidt på Uploadify, men mit problem er at det skal virke med C# og jeg kan ikke rigtigt finde nogle gode demoer hvor det bruges med andet end PHP.

Det skal bruges i en mobil HTML5 app, så den skal kunne lave en "Gennemse" på enheden, hvilket jeg ikke kan gennemskue om kan lade sig gøre på alle platforme.

Så kender i noget godt, så hører jeg gerne om det. Koster licensen lidt, betyder det ikke noget.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan anbefale jQuery File Upload. Bruger det selv i forbindelse med C# (Har tidligere kørt på en alm uploadhandler, nu sender den til et ASP.NET WebAPI).

Det har været lidt bøvlet at få til at virke i Chrome, men mener så vidt jeg husker, at løsningen var at opdatere jQuery UI, så med mindre du også laller rundt med gamle versioner, så skulle det ikke være et problem :)

Den virker i hvert fald upåklageligt nu, med autoupload osv. Er ikke testet på mobiltelefoner, men mener at det fungerede på iPad.

----

Edit: Testede på Windows Phone 8, om "Gennemse" virkede - det gør det ikke. Er bange for, at du ikke kan få det til at virke på sådan en enhed så, da det er en browser funktionalitet.



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2013 14:56 af Bruger #16372
Nu ved jeg ikke lige hvordan C# virker, men jeg har ihvertfald fået jquery til at sende en billedet med http://www.malsup.com/jquery/form/



Nu ved jeg ikke lige hvordan C# virker, men jeg har ihvertfald fået jquery til at sende en billedet med http://www.malsup.com/jquery/form/


Tak - Har du brugt det med mobile enheder også?




Tak Nicky. Det virker på min Samsung Galaxy SIII (Android), men jeg kan læse på nettet at det ikke kan lade sig gøre på iPhone. Jeg har fundet et firma som har lavet en App der spiller sammen med jQuery og så fungerer det, men jeg vil ikke gerne have 3. parts apps installeret på folks mobile enheder for at min hjemmeside fungerer :-(


Ret øv at det skal være så besværligt :-(



Kunne det ikke være en mulighed og anvende phonegap og deres api som giver adgang til filsystemet på en andriod?



Tak Nicky. Det virker på min Samsung Galaxy SIII (Android), men jeg kan læse på nettet at det ikke kan lade sig gøre på iPhone. Jeg har fundet et firma som har lavet en App der spiller sammen med jQuery og så fungerer det, men jeg vil ikke gerne have 3. parts apps installeret på folks mobile enheder for at min hjemmeside fungerer :-(


Ret øv at det skal være så besværligt :-(


Tak for info!

Ja visse ting er bare latterligt besværligt! Skulle afspille MP4 i browseren, hvilket før hen ikke var et problem. Men så vælger Google at fjerne understøttelsen i Chrome, og vi er tvunget til at smide en Flash Player ind. Den kan så ikke streame, fordi Windows Phone (som alle film på siden bliver optaget på), smider mp4 headeren sidst i filen. Det endte med, at der bliver kørt et 3. parts program på serveren, hver gang en fil uploades... det er altså uholdbart!



t