fremvise billedet på email altid

Tags:    php html css

<< < 12 > >>
Hej


jeg har fået bygget et email system som gør at når man bliver opret i databasen for bruger tilsendt en email, men det som er problemet det er at billedet ikke vil vise frem, men skal angive om at det må gerne for love til at blive vist frem som du kan se på billedet her:

SE her

Jeg kun godt tænke mig ligesom alle mulig andre sider sådan som facebook at deres logo er der hele tiden. jeg kun godt tænke mig på samme måde at billedet også bliv vist hele tiden uden at bruger skal gøre noget som helst.

jeg har gjort sådan her:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg vil forslå dig at anvende nogle færdige functioner (genbrug), kig på mail_utf8 på
http://php.net/manual/en/function.mail.php Max AT 15-Feb-2012 09:26
eller den olebole lavede http://www.eksperten.dk/spm/961816 #3, ligner hinnanden meget

prøv dette (ikke tested)
Fold kodeboks ind/udKode 



Lige nu er det helt sort for mig og forstår intet at at det der. men fint nok :) det virker næsten dog vil den ikke vise billedet frem nu! :(

tror det er noget med url til billedet eller ligne i den still som gør at den ikke henter det :)


den ene ser normal ud dog bare uden noget billede overhovedet!.

den anden var med alt muligt kode osv. som bare bliver vist i email :)



Indlæg senest redigeret d. 30.03.2013 21:09 af Bruger #17136
jeg har lige prøvet mit eks, det ser ud til at virke, dog ryger den i mit spam filter

jeg har dog undladt at poste variablerne til siden, men bare sat værdierne direkte på siden


den ene ser normal ud dog bare uden noget billede overhovedet!.

den anden var med alt muligt kode osv. som bare bliver vist i email :)

modtager du 2 mails ??, du skal kun modtage én

har du rettet stien til "banner.png" i
$img_src = "banner.png"; ??
hvad får du istedet for et billed ??

lav evt absolut sti til billed istedet for relativ
feks. $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/include/images/banner.png";





jeg har lige prøvet mit eks, det ser ud til at virke, dog ryger den i mit spam filter

jeg har dog undladt at poste variablerne til siden, men bare sat værdierne direkte på siden


den ene ser normal ud dog bare uden noget billede overhovedet!.

den anden var med alt muligt kode osv. som bare bliver vist i email :)

modtager du 2 mails ??, du skal kun modtage én

har du rettet stien til "banner.png" i
$img_src = "banner.png"; ??
hvad får du istedet for et billed ??

lav evt absolut sti til billed istedet for relativ
feks. $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/include/images/banner.png";



Som du kan se her har jeg fået 2 email på en gang ved den kode som du har lavet/skrevet:

http://billedeupload.dk/images/c7Xmg.png

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



i den mail som jeg få med billedet bliver vist på kommer der en utrolige lang kode med alt mulig tegn fra billedet.

billedet bliver vist uden problemer, dog skal jeg/vi finde ud af hvorfor den sender 2 emails. hmm tænker boxen med mig. :)



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2013 19:11 af Bruger #17136
du har vel lagt mærke til at de 2 mails er sendt fra 2 forskellige personer
den mail fra brandvæsnet kunne godt være den code jeg har vist, og den er i givet fald sendt sendt som HTML
den mail fra jesperbo@.... er ikke i noget af den code jeg har set, og mailen er i øvrigs sendt som plain text


i den mail som jeg få med billedet bliver vist på kommer der en utrolige lang kode med alt mulig tegn fra billedet.

det er billedet der er convateret til base64, hvilke er forvendtet


kunne det tænkes du har set en vidre send på din mailbox, så det der kommer fre brandvæsnet bliver vidresendt til din private mail ??
bare en tanke!!



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2013 22:35 af Bruger #16075
du har vel lagt mærke til at de 2 mails er sendt fra 2 forskellige personer
den mail fra brandvæsnet kunne godt være den code jeg har vist, og den er i givet fald sendt sendt som HTML
den mail fra jesperbo@.... er ikke i noget af den code jeg har set, og mailen er i øvrigs sendt som plain text


i den mail som jeg få med billedet bliver vist på kommer der en utrolige lang kode med alt mulig tegn fra billedet.

det er billedet der er convateret til base64, hvilke er forvendtet


kunne det tænkes du har set en vidre send på din mailbox, så det der kommer fre brandvæsnet bliver vidresendt til din private mail ??
bare en tanke!!


Ja det har jeg. og den skal kun blive sendt som en 1 mail. fra brandvæsne. Hvad mener du med "den mail fra brandvæsnet kunne godt være den code jeg har vist, og den er i givet fald sendt sendt som HTML"
Omkring det med Jesperbo@ hvad skal jeg så kig efter og hvad skal jeg slette?.

Det er sådan at jeg arbejder jo fra mit lokal brandvæsen og det er sådan at når de opret en bruger i databasen til deres mandskab. skal det være muligt at den email ind i input, så når deres email er skrevet så sende den en email med rand password og brugernavn som er deres email.

Det jeg gerne vil have i toppen det er banner sådan at den bliver viste på email ligemeget hvad. og jeg ikke få 2 forskelle emails.


Det som jeg bare skal have væk nu det er at den ikke skal sende en email med kode også.. hmm




Hvad mener du med "den mail fra brandvæsnet kunne godt være den code jeg har vist, og den er i givet fald sendt sendt som HTML"

bare at den code jeg viste virker, men at den hos nogle udbydere bliver fanges i spamfilteret (nogle ser html mails som spam)


Omkring det med Jesperbo@ hvad skal jeg så kig efter og hvad skal jeg slette?.

hvis det er alle mail fra brandvæsnet, er det givetvis en regl du har sat på din mailbox

en måske bedre løsning er ikke includere billedet i mailen, men bare linke til billedet, så skal brugeren selv tage stilling om hav vil se remote content (billed), hvilke er en meget udbredt metode.

erstat dette
Fold kodeboks ind/udKode 


med
Fold kodeboks ind/udKode 

du skal selvføgelig rette stien, denne mail ryger ikke i spam filteret

jeg har lige sendt dig en test mail, hvordan ser den ud ??
komplet source http://udvikleren.olsensweb.dk/test.php?source


du bør nok overveje at bruge noget færdig udviklet til at sende mailen
feks phpmailer eller http://swiftmailer.org/
så sparer du dig selv for meget besvær med headers osv


Det virker 100% nu!. Mig og en ven har teste det og det virker uden problemer. :) og jeg takker for hjælp igen!.. :) Hvorfor skal det altid lige være dig! :D



<< < 12 > >>
t