Folk til Browser spil

Tags:    browser php html javascript mysql

Hej allesammen.

Jeg leder efter et hold som er friske på at lave et browser spil!.

Havde forestillet mig at holdet skulle bestå af: (muligvis flere)

3-4 Programmører.
2-3 Grafikere.
1-2 Opfindere. (folk med ideer osv).
1 matematisk geni, som ved en helt masse om sansyndligheds regning og ligninger osv.

Jeg har allerede nogle ideer som jeg godt kunne tænke mig, men derfor betyder det jo ikke at det ender sådan :-)-

Jeg havde forestillet mig at spillet skulle programmeres i PHP,MysQL,javascript & Jquery.

Jeg har selv god erfaring inden for alle overnævnte sprog.

Belønning:
Der vil som udgangspunkt ikke være noget belønning, da det ikke kun er mit projekt, men også jeres!
Dette betyder dog også at bliver der et overskud når spillet er færdigt, deles dette efter aftalte procenter.

Jeg har valgt ikke at fortælle om hvad mine ideer er, da det ikke vedkommer alle.

Hvis noget at dette lyder spændende, så syntes jeg bestemt du skulle smide mig en mail på:

Danielgudiksen@gmail.com

Emne: Spil.

Ser gerne at "ansøgningen" indeholder navn, alder, bopæl, erfaringer, hvad gør dig speciel?, hvorfor skal jeg vælge netop dig?.

Om mig selv kan jeg sige, jeg er 22 år og bor i aalborg, de andre ting skal i nok få at vide :).

Jeg glæder mig til at høre fra jer!.

- Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så bedes du holde dig væk.

P.S du skal være fyldt 18, minimum.

Mvh



I dine øjne, hvad er så "fornuftigt" ? :)
Jeg synes det er vildt at du vil iværksætte op til 11 personer uden garanti for indtægt. Det er der ikke meget gulerod over. ;)



Tror du har mere held ved at lede et sted hvor det kun handler om spil
evt her https://www.facebook.com/nordicgamejam

tror ikke du finder mange her på udvikleren med den måde du har lavet dit opslag, just saying..



Michael Larsen - Er du vokset ud med at der skal være en gulerod for hver endt opgave, før det interessere dig?

Kenneth - "tror ikke du finder mange her på udvikleren med den måde du har lavet dit opslag, just saying.." og hvad har jeg så gjort forkert med mit opslag? desuden refere jeg til:
"- Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så bedes du holde dig væk."

just saying..



Kære Daniel,

For mig skal der altid være en økonomisk gulerod, det er den måde jeg betaler mine regninger. :o)
Men omvendt driver jeg mange små ubetalte projekter, så det vil jeg ikke påstå at jeg er uvidende om både betalte og gratis koncepter. Mine projekter er dog små, og kan nemt håndteres af een mand. Dit projekt er, stort, men ikke umuligt. Dog at iværksætte op til 10 mand uden nogen form for økonomisk sikkerhed er uansvarligt. Potentielt set skitserer du et projekt der er af min. 1-6 måneders varighed, fuld tid, hvor guleroden er en procent-del af afkastet når projektet er kørende. Det er meget tid man skal lægge i noget, man ikke er sikker på giver afkast.

Så vil du iværksætte op til 10 andre. Tæller man dig med giver det sammenlagt 11 mand. Bliver afkastet ligelidt fordelt er det under 9.09% pr. mand. Skal du dække en udbetalt SU eller bare 5.000,- Med skat og hvad der eller ligger giver det 10.000,-/pr pers. du skal hente hjem. Det gange med 11 mand, giver ca. 110.000 pr. måned.

Nu gætter jeg, at du tænker dette blot skal være et hobby projekt, så er det måske 1-6 timer der lægges hver uge pr. mand. Bemærk det er varieret timeantal. Så hvis du er heldig når du måske 40 timer om ugen for 11 mand, og ellers et sted mellem 11 og 66 timer! En fuldtidsansat arbejder 37 timer om ugen. Så du står tilbage med et projekt der nok vil løbe dobbelt tid.

Så igen alt i alt. At iværksætte 10 mand for et projekt, der ingen gevinst er ved løbende udarbejdelse og den tid der lægges i projektet. Det mener jeg er uansvarligt.

Derfor må det mest fornuftige være at søge din arbejdskraft og måske udvikle din idé på f.eks. nordicgamejam. Så jeg vil mene at Kenneth nævner noget der både er fornuftigt og relevant.

Er ovenstående fuldkommen skudt ved siden af, skal jeg naturligvis beklage. Men er det ikke. Så vil jeg absolut råde dig til ikke at iværksætte 10 mand, men at starte projektet selv, og når du har en prototype kan du da iværksætte dit hold af ihærdige mennesker.

Rigtig god fornøjelse, og held og lykke med projektet.



Indlæg senest redigeret d. 02.04.2013 22:13 af Bruger #10216
Michael Larsen - Er du vokset ud med at der skal være en gulerod for hver endt opgave, før det interessere dig?

Hvis ikke du har en gulerod iform af en garanteret indtjening, så skal der diskes andre ting op. Forestil dig en hospitalsklovn. Fantastisk idé. Prøv nu at forestil dig en jobannonce, hvor man søger aådan en klovn. Der er ingen løn, ingen info om arbejdsgiver, sted, arbejdstider. Hvor skal man finde motivationen for søge det? Man ved intet om det.

Kenneth - "tror ikke du finder mange her på udvikleren med den måde du har lavet dit opslag, just saying.." og hvad har jeg så gjort forkert med mit opslag? desuden refere jeg til:
"- Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så bedes du holde dig væk."

just saying..

Kenneths indlæg er skam meget fornuftigt. Må jeg referere:

"hvad gør dig speciel?, hvorfor skal jeg vælge netop dig?"

Hvis du er motiveret for dit projekt, så del din motivation. Der er ingen der gider side ved dit samlebånd gratis.




Kenneth - "tror ikke du finder mange her på udvikleren med den måde du har lavet dit opslag, just saying.." og hvad har jeg så gjort forkert med mit opslag? desuden refere jeg til:
"- Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så bedes du holde dig væk."

just saying..


nu har jeg været her på udvikleren siden start stortset, du har lige oprettet din konto, jeg kom med et forsalg om at kigge på NGD, da jeg har set et utal af opslag som det her.

du skriver intet om hvad "JEG" skal lave hvis jeg vil være med i dit project, fint nok du ikke vil skrive om din ide, helt fint, men du kunne da skrive lidt om hvad det går ud på, er det 2D, 3D, FPS, RTS, MMO eller hvad er det du søger folk til.

men fint nok hvis din holdning er at finde folk til dit projekt ikke går under "noget fornuftigt at sige", skal da nok holde mig væk fra din tråd.


Ser gerne at "ansøgningen" indeholder navn, alder, bopæl, erfaringer, hvad gør dig speciel?, hvorfor skal jeg vælge netop dig?.


hvorfor skal du vælge mig?
hvad gør mig speciel?

når jeg ser et opslag som det her (og ved andre her har det på samme måde) hvorfor skal jeg vælge dig og dit projekt? - intet info ud over du vil lave et browser spil i php/sql/js


Held og lykke med det hele.



Lave et opslag her hvis det er sådan: HER



Det er også fint at der for DIG skal være en økonomisk gulerod for enden af alting, men sådan behøver det nu ikke at være. Mange benytter sig at frivilligt arbejde, hvilket efter mit hoved er en god løsning, at der så kommer en økonomisk gulerod når projektet er færdig er noget helt andet.

Desuden be'r jeg ingen om at sidde fuld tid og kode på projektet overhovedet, man laver det man kan overskue. jeg går heller ikke udfra at hvergang du laver et projekt, regner du sammen hvor mange timer du har brugt, ganger det med 180kr i timen, også regner med at hente det hjem? - Eller tager jeg fejl?

Hvis folk ikke syntes de gider arbejde "gratis" (kald det hvad du vil), så kan de jo lade være med at henvende sig, længere er den ikke. tvinger ingen til noget her.

Lige en sidste ting, når i ser en job annonce på jobnet, jobindex what so ever, i syntes den er skrevet forkert eller at arbejdsgiveren f.eks ikke har oplyst hvad timelønen vil være, ville i så ringe eller skrive til det pågælende firma og brokke jer? - nej i vil lade det gå jeres små hoveder forbi, ligesom alle andre.





Nu oplyser man aldrig lønnen i en jobannonce, da det altid er noget der forhandles ved samtalen. På nær offentlig ansatte der har helt faste rammer for dette. :o)

Jeg synes det er mærkelig at du søger op til 10 mand, på frivillig basis, til et projekt der har virkelig lang udløbsdato.

Når vi nu skal sammenligne med andre, så tag Roskilde Festival frivillige. Det er maks. en uges udløbstid. Så kan vi tage Kræftens Bekæmpelse. Det er en dag (ved indsamling). Altså noget der kan ordnes over en uges ferie, en fridag, eller en weekend.

Dem der sidder i administrationen gør ikke sådanne ting gratis.

DU vil have op til 10 mand til et projekt, der løber over rigtig mange dage, eller weekender. Det er ikke forkert af dig at ønske det, det er ambitiøst. Jeg tror dog at I når at blive træt af projektet, før i overhovedet er nået til noget af det der er interessant. Og sådanne projekter mister endnu hurtigere deres attraktivitet når der ingen økonomi er i dem.

Blot gode råd. Tag det som du vil. Vær glad for at vi giver feedback til dit opslag, frem for at vi bare går videre. ;) Alle projekter gennemgår feedback og kritik. Tag det som en positiv kritik. :)




Lige en sidste ting, når i ser en job annonce på jobnet, jobindex what so ever, i syntes den er skrevet forkert eller at arbejdsgiveren f.eks ikke har oplyst hvad timelønen vil være, ville i så ringe eller skrive til det pågælende firma og brokke jer? - nej i vil lade det gå jeres små hoveder forbi, ligesom alle andre.


Det her er ikke jobnet. Det her er et forum. Det er designet til at vi kan give feedback på spørgsmål.

Du kan frabede dig bestemte typer feedback, men det virker ikke. Vi svarer nøjagtigt, som vi vil, og det må du finde dig i. Dét er formålet med et forum.



t