Mellemrum i link = manglende informationer

Tags:    php mysql link

Hej,

Jeg har et mindre problem som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.

Jeg har lavet en simpel form hvor jeg kan indtaste forskellig informationer fx navnet på en person og så bliver det gemt i en database i MySQL.

Så har jeg lavet en php side hvor jeg kan se informationerne fra databasen. På denne side er er det også muligt at redigerer i de informationer der er gemt i databasen.

Mit problem er, at når jeg vil redigere noget, generer php koden et link med de informationer der i databasen, men er der et mellemrum mellem 2 ord fx: John Smidt, går linket i stykker efter John. Det er som om den ikke kan læse mellemrummet og derefter tage det/de efterfølgende ord med.

Dvs. linket burde se sådan ud:
http://www.minside.dk/data/data.php?id=9&navn=John Smidt&adresse=Alle veje 25&tlf=8652588&email=john@john.dk&mode=edit

men ser sådan ud:
http://www.minside.dk/data/data.php?id=4&navn=john

Koden der genererer linket ser således:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hele koden ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg kan ikke ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at linket bliver "genereret" fuldt ud også med mellemrum.

Nogle der kan give et råd eller har/kan komme med løsningen?




Indlæg senest redigeret d. 02.05.2013 12:40 af Bruger #17612
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan url encode din sammensatte string, så mellemrum bliver lavet om til %20 ... hvilket er den rigtige værdi :)



Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Takker for hurtig bud.

Jeg har prøvet at rode med det, men jeg kan ikke få det til at virke. Søgt på "string_replace %20" men jeg kan ikke få det samkodet med min kode så det virker. Jeg ved ikke så meget om prgrammering.

Kan du evt hjælpe med at lave/skrive koden jeg kan bruge her?



Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Hvordan/hvor indsætter jeg det i koden:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Hvis jeg gør sådan virker det ikke:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


får bare en blank side. Kan du evt. sende hele koden hvor urlencode indgår som den dan skal?



Bare slet, man kunne jo scrolle ned og se andres svar inden man poster! :D



Indlæg senest redigeret d. 02.05.2013 14:50 af Bruger #16372
PERFEKT, det virker. Hvis andre skulle for brug for det så endte mit link med at se således ud:
Fold kodeboks ind/udPerl kode 


Tak til Dan :)



t