Overskriv linje i python

Tags:    python

<< < 12 > >>
Hejsa.

Et hurtigt lille python spørgsmål.

Hvordan kan man overskrive linje/tekst i python. Hvis jeg f.eks. har et loop der udskriver tallene til 100 så vil den skrive hvert tal på en ny linje, men vil gerne have den til at bare overskrive, så man kan se den tælle fra 1 til 100 på samme sted og ikke 100 linjer



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udPython kode 




Den her er måske lidt rarere...hvis du nu ikke ved hvor mange tegn der er:
Fold kodeboks ind/udPython kode 




You the man :) Jeg takker :)

Ah har brug for lidt ekstra.

Har hentet det plugin kaldet psutil til at hive system data ud, som ram og cpu usage

Fold kodeboks ind/udPython kode 


Det kode skriver så hvor mange % cpu kraft der er i brug, hvis jeg bare bruger print til at skrive ud med, ny % tal på hver linje så kører det fint. Men bruger jeg ovenstående kode så virker det fint de første par sekunder, men så begynder den at lave noget underligt, så er tallene lige pludselig højere end 100, men jeg har skrevet denne post er den kommet op over 50 tegn i det tal som kører, som om den bare tilføjer til den?



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 13:48 af Bruger #16445
Ja nu kører det sku som det skal jeg takker :)

Nu kommer det næste problem så, nu kan jeg ikke få noget nyt til at begynde på næste linje, alt hvad jeg gør under min sys.stdout.write det kommer bare oven i nu?





Vil du have en ny linje, så kan du bruge '\n'...eller print.



Det er prøvet, men når jeg bruger \n eller print("hej") så udskriver den det på nye linjer hver gang da vi er inde i et loop



Du skal lave en newline hvor det giver mening. Hvad er det du vil?

Fold kodeboks ind/udPython kode 




Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 17:08 af Bruger #2695
Her er koden med funktionerne der spytter de forskellige data ud, og så er det i en while løkke istedet, da det skal blive ved med at køre indtil det stoppes.

Tror jeg har prøvet alle kombinationer af stillinger til \r \n i while løkken, men kan ikke få resultatet af de to funktioner skrevet på hver deres linje - på samme linje, både ved siden af og oveni hinanden, men ikke på hver deres linje

Fold kodeboks ind/udPython kode 




Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 17:19 af Bruger #16445
Måske noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udPython kode 





Ja det skriver den fint alle 3 ud på samme linje, måske mine sætninger ovenover var lidt kludrede, men mente at de skulle udskrives på hver deres linje de tre funktioner.

Og smider jeg nogle \n ind imellem funktionerne, så begynder den med at skrive nye linjer ud hele tiden istedet for at blive på de 3 den skal



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 17:35 af Bruger #16445
<< < 12 > >>
t