Overskriv linje i python

Tags:    python

<< < 12 > >>
Hejsa.

Et hurtigt lille python spørgsmål.

Hvordan kan man overskrive linje/tekst i python. Hvis jeg f.eks. har et loop der udskriver tallene til 100 så vil den skrive hvert tal på en ny linje, men vil gerne have den til at bare overskrive, så man kan se den tælle fra 1 til 100 på samme sted og ikke 100 linjer



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Om det er muligt afhænger altsammen af din output-enhed. Hvis du udskriver direkte til windows kommandoprompt eller bruger IDLE er det ikke sikkert det er muligt. Men hvis du bruger linux eller et bibliotek kan det godt lade sig gøre. For linux can du kigge efter curses modulet som kommer med python, ellers skal du nok lede efter et bibliotek.

Her er en relateret Stack Overflow: http://stackoverflow.com/questions/6840420/python-rewrite-multiple-lines-in-the-console



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 17:40 af Bruger #14645
Sidder i terminalen i ubuntu og kører det script, så vil da lige kigge nærmere på curses

EDIT:
Nu har jeg siddet og ledet rundt efter den rigtige løsning uden held, er måske blevet lidt klogere om hvad jeg har brug for.

Kan det passe for mig at for at få flere ting på i scriptet til at hente f.eks. cpu% og ram% samtidig som jeg ønsker det på hver deres linje, så skal man op og begynde at bruge threading? da det reelt er flere ting der skal ske samtidig?



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2013 23:45 af Bruger #16445
<< < 12 > >>
t