Ingen vil med til Mauritius ?!?!!?

Tags:    asp.net

<< < 12 > >>
Hej forum
Jeg er projektleder for verdens fedeste praktik-projekt; udvikling af en ny on-line musiktjeneste fra scrath - gennemført på en 2 måneders bootcamp på Mauritius med alt betalt ! Vi har annonceret projektet i 1,5 måned på alle universiteter i DK samt på div. FB fora - men har til dato kun modtaget 2 ansøgninger. Hvad gør vi forkert ?????
Se jobopslaget her:

http://tigerspring.net/records/?page_id=1261



Hvad i gør forkert?

Tjaaa, i forventer et færdigt projekt lavet helt gratis. Det er jo ikke ligefrem en sommerferie i tilbyder.

Hvis i også betalte lommepengene, så var der måske en gulerod....



Der mangler måske noget info om hvor den camp skal foregå, samt hvornår (specifikke datoer).

Desuden hvorfor kun henvende sig til datalogi og IT ingeniør studerende på sidste år. Hvorfor ikke også henvende sig til nyuddannede?



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2013 13:43 af Bruger #4487
I er klar over det er unge mennesker i prøver at henvende jer til. Mennesker der måske ikke har væk fra DK i mere end 14 dage, på en ferietur med forældre. Dertil det økonomiske aspekt, nogle kan lige være flyttet hjemmefra, og i jobbeskrivelsen mangler det økonomiske incitament for hvordan de unge skal kunne betale deres udgifter.

og så mangler der bare info/billeder, som kan trigger jeres visioner i de unges drømme.

Men held og lykke. :)



Tak for respons - mht. økonomien, så kan man få su mens man er afsted. At kalde projektet for "gratis arbejde" er nok at stramme den - et 2 måneders ophold på Mauritius med alt betalt er ikke ligefrem gratis - alternativet var et job med studenterløn i DK !??!? Mht. varigheden på 2 måneder er det klart noget vi har drøftet, men det undrer mig at folk mangler eventyrlyst - hvor skal vi finde fremtidens Haldor Topsøe, hvis de nyuddannede ingeniører er bange for at rejse udenlands ??!
Mht specifikke datoer - vores oprindelige opslag var betydeligt mere informativt og - malerisk - men vi fik at vide at folk troede det var et scam og derfor tonede vi det ned.
I vores oprindelige opslag opfordrede vi også nyuddannede, freelancere og folk i faste jobs til at springe til projektet og få et afbræk i rutinerne med at sidde og "rette telefonbøger" og prøve at være med på et cool og fagligt udfordrende projekt fra scratch. Men 2 måneder var åbenbart for længe...?



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2013 13:59 af Bruger #17628
Alternativet er, at i holder "campen" i Danmark og bruger jeres store udgift på transport og ophold til aflønning i stedet for.





Ja - det kan blive alternativet - men vores (danske) systemarkitekt er på Mauritius og derfor mente vi det var en oplagt ide at lave camp'en på Mauritius.Men eventyret vinder måske ikke over cool cash ?!




Ja - det kan blive alternativet - men vores (danske) systemarkitekt er på Mauritius og derfor mente vi det var en oplagt ide at lave camp'en på Mauritius.Men eventyret vinder måske ikke over cool cash ?!


Forstå mig ret, men jeg har arbejdet i udlandet og når man er "udstationeret", er det ikke et eventyr men hårdt arbejde med lange dage.

Så ved jeg godt hvad jeg vil foretrække ;-)





Man kunne starte med at holde nogle arrangementer her i DK som blev brugt til at rekruttere folk. Det kan være svært at sige ja til at tage afsted i så lang tid når man ikke kender nogle af de involverede. Det vil også være ærgerligt hvis I finder nogle mennesker som af den ene eller anden årsag ikke kan arbejde sammen. Måske I kan få lov til at holde en informationsaften i et af unis lokaler eller i nærheden af uni. Det kan være det kan få folk til at komme ud af busken.



Kim - det er en rigtig god idé. Vi har faktisk planlagt en pre-camp hvor folk lærere hinanden at kende og prøver at "arbejde" sammen i små grupper.
Dels ville det være surt at lave et team der ikke swinger sammen, dels som du skriver, rigtigt ærgerligt at finde ud af at det ikke er de rigtige folk vi har med til Mauritius - der er jo lidt langt hjem :)




Udadtil lyder det at komme til udlandet rigtigt fedt, men du skal også huske på en ting.
Hvis du sender en afsted til et område som man ikke kender uden at kende nogen, så er det altså federe at arbejde på et projekt end sidde på sit værelse og trille tommelfingre.
Der er 2 måneder måske også lidt lang tid hvis man ikke er lønnet (i hvertfald for min part), også fordi jeg måske kunne se det interessante i sådan noget, men min økonomi kan bare ikke bære at jeg skal trække to måneders udgifter på kassekrediten fordi noget kunne være fedt at prøve.

Og ja det kan være fedt nok at skrive på cv'et at man har været med på, men hvor glad tror du når jeg 4 måneder efter er kommet op på 0 på kontoen og ser at jeres service nu er fremadrassende og takken for min indsats er en tur med udfordringer og en fin bunke basseører til jer.
Så ville jeg hellere selv hive 2 måneder ud af kalenderen og leve på min su eller kassekredit for jeg kunne lave noget af det jeg selv så som spændende og en mulighed for noget der direkte kunne have indvirkning for mig.

Jeg er selvfølgelig også lidt ældre og nogle lidt andre vaner og udgifter der kræver noget mere indtægt, men hvis jeg var studerende ville det måske virke lidt skræmmende. 2 måneder til et fremmed sted og arbejde med nogle folk du slet ikke kender? jeg ville være nervøs for at jeg skulle knokle hårdt for at få opfyldt timeboxen bare fordi det nu ikke er i DK. Så ville jeg hellere tage en "kedelig" praktik hvor jeg var mere i "trygge rammer" herhjemme i DK.
Hvis det skulle interessere mig ville jeg måske gerne have lidt mere på hvilke forhold vi snakker om - er det med fredagsbar for hele teamet en gang om ugen? Hvor meget frihed? Er der andet end bare arbejde fra 8-16? Mulighed for at få slappet af i weekenderne på en strand eller ture ud og se noget? Noget socialt for at lære de andre i teamet at kende med PS3/XBox eller lign? og hvad med alt det praktiske? Mad? Sted at sove? Hvor meget forventes at man KAN og hvor meget ville være DEJLIGT at kunne? Og forventninger til resultatet?
Hvis man ikke får nogle lommepenge hvad er der så at få nu man "ofrer" sin frihed (man er ikke derhjemme og kan bare gå).
Det er den der fællesskabsfølelse der skal skabes i opslaget for at det kunne være fængende, og nu er det meget lækre teknologier der omtales og ikke utænkeligt at sådanne studerende vil kunne finde (lidt) lønnet praktikplads hvis det er sådanne ting de skal arbejde med, så hvis i skal matche det så fortæl hvad de så får som de vil synes er fedt fremfor pengene.

De fleste ansøgninger til et job hvor man ønsker unge mennesker der ofres et par 1000 på noget der virker tillokkende som fodboldbord, wii, og andre ting som gør arbejdet sjovere og mere noget tiltalende for de yngre. Det samme kunne i eventuelt gøre (eller fortælle hvis i har det) for hvis man ser på værdien af hvad i får ud så er der mange penge sparet på udviklingskontoen i løntimer og det ville nok kunne trække en PS3 med et par spil eller lign.

Se eventuelt på andre opslag til de nyyddannede om hvad de krydrer med for at gøre det tiltalende.

------------------------------------

Inspireret af Kim's ide kunne i eventuelt tage ud og lave en lille stand på undervisningsstederne med en lille brochure og forklare lidt om det?
Så kan folk blive interesseret (bliver man ofte når man ser folk og en stand) og få stillet alle de spørgsmål der lige kunne være.
Så kan man dele lidt flyers og brochurer ud der forklarer alle detaljerne mere nøje som de vil kunne læse når de først er blevet interesseret af jeres salgstale på standen.
Fordelen er også at der er de nemmere at fange fordi der er et større flow af folk der kommer forbi.
Så kan i også fortælle om pre-camp'en så de ved hvad der skal ske på sigt.



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2013 15:57 af Bruger #17215
<< < 12 > >>
t