Ingen vil med til Mauritius ?!?!!?

Tags:    asp.net

<< < 12 > >>
Hej forum
Jeg er projektleder for verdens fedeste praktik-projekt; udvikling af en ny on-line musiktjeneste fra scrath - gennemført på en 2 måneders bootcamp på Mauritius med alt betalt ! Vi har annonceret projektet i 1,5 måned på alle universiteter i DK samt på div. FB fora - men har til dato kun modtaget 2 ansøgninger. Hvad gør vi forkert ?????
Se jobopslaget her:

http://tigerspring.net/records/?page_id=1261



csharper - tusind tak for input. Jeg er selv en meget eventyrlysten person og har også taget en hel del (kalkulerede) chancer i livet, så det er super at høre de betænkeligheder du kommer med. Meget af det sociale du efterspørger var faktisk beskrevet i vores første annonce. Ideen med at lave en camp er selvfølgelig at få en campstemning og en korpsånd - på samme måde som når et band skal lave et album. Mht. økonomien betaler vi alle omkostninger - dvs. rejse, mad, villaer og lejligheder ved strand af Flic 'n flac, transport, stuepiger til rengøring, kok til madlavning osv. Vi har også planlagt byture, fester, treckingture, koralrevsdykning, big-game fishing osv. Kort sagt alt hvad der hører en bootcamp. Vi arbejder 5 dage og holder fri i weekenden - desuden har hver deltager 5 feriedage på stedet. Den eneste egenbetaling er lommepenge til det man måtte have lyst til på egen hånd eller købe med hjem.
--------------------------
Mht løn i praktikperioden kontra viden/projekt erfaring har jeg svært ved at forstå at 2 måneder kan gøre den store forskel.

--------------------------
Vi HAR faktisk været ude på både DTU, ITU og Datalogisk og sætte plakater op og dele flyers ud til de studerende - men faktisk virkede ingen af de studerende interesserede !? - Og meget få spurgte ind til projektet.



Det hele lyder ret surrealistisk, men ekstremt spændende.
Jeg tror personligt at de studerende I leder efter, søger form for sikkerhed. De vil højest sandsynligt være sikre på at det hele ikke bare er scam, og på en måde skal I gøre jer så troværdige som muligt.

En anden ting der også tidligere er blevet spurgt om, er hvad der skal ske med deltagerne efter disse 2 måneder - det fik du aldrig svaret på.



csharper - tusind tak for input. Jeg er selv en meget eventyrlysten person og har også taget en hel del (kalkulerede) chancer i livet, så det er super at høre de betænkeligheder du kommer med. Meget af det sociale du efterspørger var faktisk beskrevet i vores første annonce. Ideen med at lave en camp er selvfølgelig at få en campstemning og en korpsånd - på samme måde som når et band skal lave et album. Mht. økonomien betaler vi alle omkostninger - dvs. rejse, mad, villaer og lejligheder ved strand af Flic 'n flac, transport, stuepiger til rengøring, kok til madlavning osv. Vi har også planlagt byture, fester, treckingture, koralrevsdykning, big-game fishing osv. Kort sagt alt hvad der hører en bootcamp. Vi arbejder 5 dage og holder fri i weekenden - desuden har hver deltager 5 feriedage på stedet. Den eneste egenbetaling er lommepenge til det man måtte have lyst til på egen hånd eller købe med hjem.
--------------------------
Mht løn i praktikperioden kontra viden/projekt erfaring har jeg svært ved at forstå at 2 måneder kan gøre den store forskel.

--------------------------
Vi HAR faktisk været ude på både DTU, ITU og Datalogisk og sætte plakater op og dele flyers ud til de studerende - men faktisk virkede ingen af de studerende interesserede !? - Og meget få spurgte ind til projektet.


Lige præcis det med teamspirit er ekstremt vigtigt, da det kan gøre et almindeligt team til et superperformende team der alle ønsker at drive værket videre til større højere og federe højder fordi alle bringer en stemning og en entusiasme omkring produktet der forhøjer alting.
Så det er her ekstremt vigtigt at få skabt sådan en stemning da det gør hele teamet selvkørende og dermed langt mere performende end ellers.
Det kan dog være en stor udfordring med den meget korte periode da et team går igennem forming-norming-storming hvor der oftest vil være en periode hvor man kæmper med hinanden om pladser og position og denne periode kan være meget forskellig alt efter teamet og dets medlemmer, og nogle gange kan en enkelt teamdeltager være helt drænende for resten af teamet, og en udskiftning vil kunne gøre at teamet pludselig vil live op og performe dobbelt så meget. Derfor kan der være flere udfordringer ved den korte periode, og det at komme til nye omgivelser, sted, regler etc. vil også kunne være udfordrende for at teamet skal falde til.
Dog vil jeg mene at det med de fælles aktiviteter kan hjælpe med at bringe dem sammen i planlagte rammer (det i har planlagt), men også udenfor de planlagte (de selv spiller xbox i pausen og kan skabe teamspirit).

Det med lønnen vil jeg slække på hvis jeg var studerende fordi der er mange fede muligheder, men samtidigt kan det være en stor udfordring (specielt hvis du ikke kan tage med nogen du kender). Det med løn kan også være en forskel hvis de har mulighed for praktik med løn i DK, for som studerende har man ikke ret meget at gøre med. Hvis man har mulighed for at få lønnet praktik kan det måske betyde om man har råd til en ny computer efter 2 måneder og det kan være rigtigt fedt som studerende hvor man oftest har meget få midler.
Som studerende ville jeg selv kunne have været ret nervøs for at kaste mig ud i noget så nyt og modigt uden at have prøvet erhvervslivet eller meget andet fordi der er så meget uprøvet og ukendt. Hvis det var nu, ville det lyde rigtigt spændende, men igen kan jeg så bare ikke på grund af for høje faste udgifter så jeg ikke kunne undvære en form for løn. For mig eget vedkommende ved jeg at jeg ville være klar til sådanne ting nu fordi jeg er ældre og har været ret meget mere igennem erhvervs- og livsmæssigt så det afskrækker mig ikke mere, men da jeg var studerende ville det have.

Ved ikke hvad man ellers skal gøre for at det kan virke tiltalende for de unge studerende. I kunne eventuelt for et forsøgs skyld prøve at lave samme opslag med de samme tekster blot med en ide om at i får jeres arkitekt sendt til DK i 2 måneder og betaler alt for ham (burde vel være billigere i sidste ende også?) og se om i så fik flere tilmeldinger.
Så kan man altid aflyse den ene eller andet arrangement og fortælle at omstændighederne har ændret sig og i derfor må aflyse den ene, men de kan komme på den anden hvis det har interesse.



<< < 12 > >>
t