Router

Tags:    hardware router

<< < 12 > >>
Hej

Hvis man har en 4 computere hjemme og har en router, vil alle computere have samme IP?





13 svar postet i denne tråd vises herunder
10 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Adressen på det interface i min router, som vender ind imod mit lokale netværk har adressen 192.168.2.1, det som peger udad har pt. adressen 10.0.12.47. Det er der intet galt med, for det er også bare et lokalt netværk indenfor min ISP.

Min router bruger altså NAT til at få alle mine maskiner på 192.168.2/24 netværket til udadtil at se ud til at have adressen 10.0.12.47. Men min ISPs udstyer NATer så igen, så min traffik ser ud til at have adressen 77.68.147.241.

Nat i flere niveauer er bestemt ikke ualmindeligt.


Det virker bare dumt, da ISPen skal bruge kræfter på at oversætte adresserne. Dette vil også skabe mere netværktrafik og skabe en sløset netværks topologi.

Mener altså ikke det er så almindeligt da der er flere minusser ved at gøre det.

http://serverfault.com/questions/121212/why-is-it-a-bad-idea-to-use-multiple-nat-layers-or-is-it



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2013 17:21 af Bruger #16742
Patrick: det er ikke så ualmindeligt, måske ikke lige i DK, men Carrier Grade NAT eller LSN (large scale NAT), er rimelig anvendt



Det virker bare dumt, da ISPen skal bruge kræfter på at oversætte adresserne. Dette vil også skabe mere netværktrafik og skabe en sløset netværks topologi.

Det er så nok en konsekvens af at vi er ved at rende tør for IP adresser. Der er ikke fast IP til alle ISPernes kunder, men det er også de færreste, som har det behov.



<< < 12 > >>
t