PHP Framework

Tags:    framework mvc php

<< < 12 > >>
Hej der ude..

Jeg har 3 mdr's ferie nu her og jeg har i tankerne at starte på at prøve et nyt framework (bruger pt et jeg selv har lavet + twig)

Hvad bruger i?
har kigget lidt på laravel, og syndes der ser interessant nok ud, men vil da gerne lige høre hvad der ellers findes der ude inden jeg vælger hvad for et jeg går igang med.

God weekend.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også kigge på Codeigniter, eller måske CakePHP, men Laravel er heller ikke dårligt at kende :)



Indlæg senest redigeret d. 07.06.2013 22:04 af Bruger #4487
Ja, som Martin siger.
Hvis det skal være PHP, syntes jeg du skal se på CodeIgniter eller CakePHP. Først og fremmest bare fordi de er nogen af de populæreste.

Og så er der generelt bare ikke særlig meget forskel imellem strukturene på de forskellige PHP frameworks. Det er tydeligt at se hvor inspirationen kommer fra.

Hvis du har lyst til lidt mere udfordringer, bør du lære Grails!



Hej Kenneth.

Kast et blik på Sitemagic CMS. Jeg afholder kursus i Sitemagic CMS for udviklere d. 13. Juli i Odense. Det er ganske gratis at deltage, og der er både morgenmad og middagsmad. Du skal være meget velkommen, ligesom alle andre herinde.

Sitemagic CMS er afsindigt effektivt ift. at øge produktiviteten. Væsentlig mindre kode, væsentlig mindre kompleksitet.

Jeg er netop ved at lave bedre dokumentation til systemet. Desværre kan jeg ikke give dig adgang til den endnu, så du må nøjes med den gamle.

CMS guide (opsætning og brug)
Udvikler dokumentation
Rå framework API dokumentation

Venligst
Jimmy



Du kan også kigge på Codeigniter, eller måske CakePHP, men Laravel er heller ikke dårligt at kende :)

Kender flere der bruger CI, så kunne godt være det måske var et godt valg.


Ja, som Martin siger.
Hvis det skal være PHP, syntes jeg du skal se på CodeIgniter eller CakePHP. Først og fremmest bare fordi de er nogen af de populæreste.

Og så er der generelt bare ikke særlig meget forskel imellem strukturene på de forskellige PHP frameworks. Det er tydeligt at se hvor inspirationen kommer fra.

Hvis du har lyst til lidt mere udfordringer, bør du lære Grails!

Hm, har flere gange overvejet at starte på ASP.NET (men pga af ingen MS VS til OS X gad jeg ikke) så kunne da godt være Grails er et godt bud.


Hej Kenneth.

Kast et blik på Sitemagic CMS. Jeg afholder kursus i Sitemagic CMS for udviklere d. 13. Juli i Odense. Det er ganske gratis at deltage, og der er både morgenmad og middagsmad. Du skal være meget velkommen, ligesom alle andre herinde.

Sitemagic CMS er afsindigt effektivt ift. at øge produktiviteten. Væsentlig mindre kode, væsentlig mindre kompleksitet.

Jeg er netop ved at lave bedre dokumentation til systemet. Desværre kan jeg ikke give dig adgang til den endnu, så du må nøjes med den gamle.

CMS guide (opsætning og brug)
Udvikler dokumentation
Rå framework API dokumentation

Venligst
Jimmy

Nu bor jeg ikke i DK så kan desværre ikke deltage, og nu var det ikke lige et CMS jeg er på udkig efter, ellers tak for budet :)




CI tsk.. Skal det være PHP, så kast dig igang med enten, Symfony2, Flow, Zend, eller CakePHP. Ellers så er RoR helt klart værd at kigge nærmere på. :)



CI tsk.. Skal det være PHP, så kast dig igang med enten, Symfony2, Flow, Zend, eller CakePHP. Ellers så er RoR helt klart værd at kigge nærmere på. :)


Tak for listen, vil lige læse lidt om dem, men nu har i alle nævnt CakePHP
og hvis man går væk fra php så er det bare hvad man skal vælge ror eller grails :)

Tak for inputs, så har jeg lidt at læse om :)



Vil bestemt vælge laravel, bruger det selv til dagligt brug :)
Synes udviklingen med laravel går betydeligt hurtigere end med ci og cakephp.

Laravel 4 er lige kommet på gade! Super lækkert framework.

Så vidt jeg husker er laravel 4 en blanding af ci og ruby on rails.

Dayle Rees er pt igang med at skrive en bog om laravel 4. Det et muligt at købe den nu, men den er ikke helt færdig. Man får alle opdateringer til bogen gratis.
https://leanpub.com/codebright

Nogle tutorials
http://net.tutsplus.com/tag/laravel/



Vil bestemt vælge laravel, bruger det selv til dagligt brug :)
Synes udviklingen med laravel går betydeligt hurtigere end med ci og cakephp.

Laravel 4 er lige kommet på gade! Super lækkert framework.

Så vidt jeg husker er laravel 4 en blanding af ci og ruby on rails.

Dayle Rees er pt igang med at skrive en bog om laravel 4. Det et muligt at købe den nu, men den er ikke helt færdig. Man får alle opdateringer til bogen gratis.
https://leanpub.com/codebright

Nogle tutorials
http://net.tutsplus.com/tag/laravel/


lyder godt, tror at hvis det bliver et php framework så bliver det nok laravel eller cakephp :)



Alternativt kan jeg anbefale BackboneJS, AngularJS, EmberJS, som du kan hooke op med noget NodeJS i form af rest server.



Jeg ville personligt vælge Laravel som backend framework og smide AngularJS ind som frontend :)
Det kører bare genialt sammen da Laravel direkte kan spytte JSON ud til AngularJS.

Eksempel på at returnere alle brugere fra din database til din frontend som JSON.
Så blir det ikke nemmere!

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 10.06.2013 10:31 af Bruger #16319
<< < 12 > >>
t