Karmasystem, udvikleren.dk

Tags:    karma bug

Jeg har lagt mærke til at når nogle stemmer en post op, bliver der givet dobbelt karma, men hvis forfatteren til spørgsmålet stemmer, så bliver der kun givet et karma point.

Er det meningen at det skal virke sådan?

Hvis det er meningen at det skal være sådan. Burde det så ikke være omvendt, da forfatterens mening burde vægte mest?



Karma .... Værdi af stemme
0 ............ 1
100 ........ 2
250 ........ 3
500 ........ 4
1.000 ..... 5
5.000 ..... 6
10.000 ... 7
25.000 ... 8

http://www.udvikleren.dk/om/karma/

så hvis en bruger med 250 karma stemmer på et indlæg får det 3 points.

så dem der har startet tråden har haft under 100 i karma da deres stemme kun har givet 1.



Indlæg senest redigeret d. 29.06.2013 17:09 af Bruger #3427
Man kan vel kalde det for en slags "erfaring"?
At dem der har brugt meget tid herinde og fået meget kredit/stemmer i karma har fået vist deres evner og "erfaring". Derfor tæller deres ord mere fordi ergo må de vide mere.
Jeg synes det fungerer ganske fint :)



Jeg synes det er ligegyldigt.... Man kan dælme hurtigt hente +/- 20 karma ved noget fuldstændigt tåbeligt.... :-)



Det viser så noget om brugerne i stedet, for samtidigt synes jeg også nogen gange folk får minusstemmer meget nemt for noget meget dumt. Det skaber nogen gange en snebolds effekt med en masse efterløbere der giver de samme stemmer så de ender på -7 - -12 på et enkelt indlæg fordi de er kommet med et måske dumt forslag til et navn til et website - og et der er lige så dumt men hvor brugeren har høj karma får ikke minus.



Det viser så noget om brugerne i stedet, for samtidigt synes jeg også nogen gange folk får minusstemmer meget nemt for noget meget dumt. Det skaber nogen gange en snebolds effekt med en masse efterløbere der giver de samme stemmer så de ender på -7 - -12 på et enkelt indlæg fordi de er kommet med et måske dumt forslag til et navn til et website - og et der er lige så dumt men hvor brugeren har høj karma får ikke minus.


så du mener der bliver misbrugt?

jeg synes godt det kun blive lavet næsten ligesom her : http://stackoverflow.com/



t