Vælg folder med jQuery

Tags:    jquery folderbrowserdialog

<< < 12 > >>
Jeg har kigget rundt på jquery.com og googlet ret meget.

Er det ikke muligt i standard jQuery at lave en folder browser, hvor brugeren kan vælge en folder på sin computer (også evt. netværksdrev)? Det er ikke en fil-vælger, men udelukkende en folder.

Ved i hvordan, så takker jeg på forhånd :-)



17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Siger du at du kan få browseren til at uploade alle filer i en mappe hvis du hardcoder stien? Har du testet det med serveren kørende på én computer og browseren på en anden? Kan du evt. vise den kode du bruger når du hardcoder stien?



Det var det jeg sagde ja. Men det var sgu mine filer fra <asp:fileupload som enkeltvis var kommet over, jeg kunne se :$ Så du har ret, det virker ikke.



Du behøver ikke noget script for, at lave multiupload. Det er understøttet i alle moderne browsere.



Du behøver ikke noget script for, at lave multiupload. Det er understøttet i alle moderne browsere.


Det som er vigtigt for mig, det er at jeg i code-behind kan kalde en C# metode for hver fil.

Jeg kan sagtens lave en html5 multi-upload, men jeg vil gerne uploade hver fil for sig selv som jeg kan finde i en folder, for ikke at skulle rette alt forretningslogin bagved.

Så du har ret, men det er ikke så trivielt som det burde være :-(



Desværre ... Der er som nævnt nogle sikkerhedsforanstaltninger, der gør det umuligt, at tilgå data af den type på klienten via JavaScript.

Du kan nok godt hvis du koder en ActiveX komponent, men så vil det kun virke i Internet Explorer.



Nå, det viser sig at vi allerede har alle teleriks Rad komponenter, og jeg har fået det til at virke med deres Async upload komponent til asp.net.

Jeg er blevet klogere og tak for hjælpen :-)



Så bør du nok beskrive hvordan det er løst, så vi alle kan få gavn af hvordan man vælger en folder en browser prompt ?

Det mener jeg heller ikke telerik's kan, kan huske forkert.

/J



Så bør du nok beskrive hvordan det er løst, så vi alle kan få gavn af hvordan man vælger en folder en browser prompt ?

Det mener jeg heller ikke telerik's kan, kan huske forkert.

/J


Jeg bruger AsyncUpload, uploader filerne til serveren og håndterer dem fra en temporær folder. Brugeren skal dog vælge alle filerne selv, i stedet for en folder. Herefter sker så en multi-upload til serveren.





Indlæg senest redigeret d. 05.07.2013 08:42 af Bruger #9814
<< < 12 > >>
t