Problemer med point system

Tags:    php mysqli

hej


overskiften siger en del, det er sådan at jeg arbejder på et point system, og det er sådan hvis man gå ind i value="40", og så retter den til 80 så gå den ind og skriver 80 i stede for 40.

Sådan her har jeg lavet mit lille point system:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


En af min venner siger til mig at jeg kunne gør det med noget array, men jeg kan ikke sådan helt se hvordan jeg skulle gør det :(

har du et forslag eller har du tip til hvordan jeg kan lave om på kode så er du velkommen?.

Spørger hvis der er noget du vil vide eller ligne :)


Eller er det bedre gør det med list (dropbox) eller hvad man skal kald den.
eller input text til at gør det?



Indlæg senest redigeret d. 16.07.2013 20:47 af Bruger #17136
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan gøre det avanceret, og du kan gøre det kryptisk. Og så kan du gøre det fornuftigt :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nedestående som implementere point_boxes() er for mig, bare ikke så fornuftig som ovenstående:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 11:21 af Bruger #10216
Der er mange måder at gribe den an. Lad os starte med at gøre din kode, lidt mere overskuelig. Dine elseif, har jeg ændret til if, så gengange linier kunne fjernes:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nu har du 3 set kodeblokke, hvor den eneste forskel nu kun er værdien!

Så lad os smide værdierne i et array:


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har ikke testet koden, så måske er der en enkelt fejl.



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 00:07 af Bruger #955
Man kunne evt. skrive det om til en funktion

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 09:08 af Bruger #17081
Ja igen, nogle gang skal der flere øjne til at gøre tingene på og jeg valgt at bruge din, men jeg kun også have brugt Dan's, jeg synes begge var god og de virker fint hos mig!.

#Stefan Svensson Der var ingen fejl hos mig ikke ud over at jeg skal små tilpasse den efter min kode altså til at hente ned fra database hvor mege point bruger have osv.. :)

#dan Jeg synes virkelig også din var god, og ja jeg har ikke så meget andet at sige tak for hjælpen både til dig og stefan ! :)

i begge få et like fra min side! da begge er utrolig gode!

Sidste spørgsmål fra min omkring point system, hvordan er den bedste måde at validere når jeg skal ligge det ind i databasen?

Sådan her ser det ud når point skal komme frem
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Sådan her ser det ud når jeg ligger noget ind i databasen:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 09:51 af Bruger #17136
hmn sad lige og legede med, at man faktisk godt kunne lave den lidt mere avanceret:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 10:10 af Bruger #17081
Hej @Michael der er nogle små slåfejl / tastefejl i dit eksempel og du tager ikke helt højde for points < limit problemet ... men ellers meget fikst :)



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 11:14 af Bruger #17081
Du kan gøre det avanceret, og du kan gøre det kryptisk. Og så kan du gøre det fornuftigt :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nedestående som implementere point_boxes() er for mig, bare ikke så fornuftig som ovenstående:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg kan da også gør det sådan her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Jeg har vel ikke bygge en function ind i en function? hmm



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2013 11:18 af Bruger #17136
@Dan

Hej @Michael der er nogle små slåfejl / tastefejl i dit eksempel og du tager ikke helt højde for points < limit problemet ... men ellers meget fikst :)


Sikkert - gider ikke teste 30 linjer kode der ingen nytte gør i mine nærværende udfordringer. :)



t