Cookie: Crossdomain (subdomains)

Tags:    cookies php crossdomain

Kære udviklere.

Jeg sidder og skal lave et større project i PHP, og allerede inden jeg er begyndt, er jeg stødt på et problem i min planlægning.

Jeg skal lave sådan, at cookies gælder for gecero.net men også <brugernavn>.gecero.net

Er der nogen nem løsning på at gøre dette, uden at jeg skal lave en slags redirect, hvor cookies bliver sat?

Eksempel er jo Facebook.
Du logger ind, men du er stadig logget ind selvom du går ind på en profil (fx. MikkelTrebbien.facebook.com)...

NB: bliver lavet på en VPS, så hvis noget skal installeres for at få det til at virke, så er det muligt.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kig på

ini_set('session.cookie_domain', '.website.com');

/J



Her er et godt råd til dig hvis du skal bruge det:

Cookie Loven

Sådan overholder du cookie-lovgivningen



Jesper, såvidt jeg ved, gælder Cookie Loven kun for virksomheder i EU, og jeg er privatperson. :)

Jokke, jeg vil prøve med din løsning :)



Jesper, såvidt jeg ved, gælder Cookie Loven kun for virksomheder i EU, og jeg er privatperson. :)

Jokke, jeg vil prøve med din løsning :)


Jeg kunne ikke vide om du var privat eller virksomhed, så derfor skrive jeg det :) kun for at være sikker på du vidste det ! :)



Well, stod godt nok at det gælder for alle hjemmesider, men må jo arbejde på det en anden dag.
P.t. tager jeg lige en pause fra projektet, pga. CSS3 problemer som blev løst efter en halv time (selvom det kun burde tage 2 minutter max.)...

Må kigge på det imorgen.

------------ EDIT ---------

Nå Jokke, det virkede sku ikke lige...

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men når jeg så går ind på et subdomain, så virker det ikke lige som hensigten...



Indlæg senest redigeret d. 22.07.2013 16:27 af Bruger #10243
t