Fødselsdato system

Tags:    php mysqli

<< < 12 > >>
Hej

jeg vil høre hvad der er den bedste måde at angive ens Fødselsdato på?,

Jeg har kigget på jquery, men det er vel ikke alle browser som understøtter jquery?.

Kan jeg ikke lave sådan at det kommer ind i databasen på alder_m og alder_d og alder_y

så når jeg skal tag det ud af databasen så skal den regne frem til hvor gammel man er :)

lade også sige at jeg har "Fødselsdato" i morgen og jeg er 19 og gammel men jeg kan første blive opret som 20 år, hvor gør det så på den bedste mulig måde sådan at man første kan opret sig når man er 20 år og ikke før.

Spørger hvis der er noget du vil høre mere om :)



16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

tænker du sådan her:

nej,
functionen udregn() skal du ikke bruge til noget

men du skal nok bruge noget code ala dette, når du ligger brugeren ind i databasen
(utested)
Fold kodeboks ind/udKode 



du tænker på den her : http://www.gizmola.....

ja





tænker du sådan her:

nej,
functionen udregn() skal du ikke bruge til noget

men du skal nok bruge noget code ala dette, når du ligger brugeren ind i databasen
(utested)
Fold kodeboks ind/udKode 




Fold kodeboks ind/udPHP kode 

så den her kode jeg ind i en file for sig selv og den anden php hvor den ligger ind i database har jeg for sig selv,

er det sådan rigtig forstå at jeg skal henne af ?




så den her kode jeg ind i en file for sig selv

ja, CalcAge() er en oplagt kandidat til en toolbox.php, da den kan/skal bruges over flere projecter

den anden php hvor den ligger ind i database har jeg for sig selv,

ja





så den her kode jeg ind i en file for sig selv

ja, CalcAge() er en oplagt kandidat til en toolbox.php, da den kan/skal bruges over flere projecter

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





ja, noget i den stil, jeg ved ennu ikke om jeg vil lave functionen opretBrugerindhold(), men vil ikke afvise det.
hvis du ligger det ind i en function, så husk du skal have $conn med over
som fri function: opretBrugerindhold($conn);
som indkapslet (class) function: opretBrugerindhold(), her skal du bruge $this foran conn, feks ( $this->conn->qyery() ), med mindre du tager den over som parameter, men det vil være lidt i mosstrid med klasse princippet, du har jo selv lavet en class tidligere så der er ikke noget nyt i det for dig

men vi hører nok mere når du er kommet længere med projectet :)




ja, noget i den stil, jeg ved ennu ikke om jeg vil lave functionen opretBrugerindhold(), men vil ikke afvise det.
hvis du ligger det ind i en function, så husk du skal have $conn med over
som fri function: opretBrugerindhold($conn);
som indkapslet (class) function: opretBrugerindhold(), her skal du bruge $this foran conn, feks ( $this->conn->qyery() ), med mindre du tager den over som parameter, men det vil være lidt i mosstrid med klasse princippet, du har jo selv lavet en class tidligere så der er ikke noget nyt i det for dig

men vi hører nok mere når du er kommet længere med projectet :)


okay, skriver et opslag hvis jeg få flere problemer eller andre ting omkring det her :) men tak!



<< < 12 > >>
t