slideUp() & slideDown() virker ikke ordentlig mere

Tags:    jquery

Hej

Jeg har lavet en webside, hvor jeg gør brug af jquery effekten slideUp() & slideDown() til at vise en kontakt formular.

Det har virket rimelig fint, men nu er den begyndt at springe op og i, i stedet for at åbne og lukke i en glidende bevægelse.

Jeg har ikke meget forstand på jquery, så jeg er lidt lost, dog er det min fornemmelse, at problemet måske kan skyldes, at jeg har en hel del <div></div>, og at kontaktformularen er lavet i en tabel, i den kasse som skal udvide og trække sig sammen.

Så måske er det simpelthen blevet for meget for den.

Jeg bruger også

min-height:
height: auto;

I alle mine kasser inde i den kasse som skal udvide og trække sig sammen.

Jeg har bemærket, at hvis man køre Firebug og åbner slideUp() & slideDown() kassen, så tæller Firebug op til et sindssyg højt tal - jeg tror den tæller op til den absolut maximale højde (height) en webside kan have.

skal jeg gå væk fra bruge min-height og height: auto; i kasser hvor jeg bruger slideUp() & slideDown() af hensyn til performancen af jquery ?

Håber der nogen, som kan give mig nogle svar.

Her koden jeg bruger til slideUp() & slideDown()

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.09.2013 23:23 af Bruger #16670
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Henrik

Jeg tror at mere kode og evt. en demo vil gøre at du får bedre respons :)

//Nicky



Hej

Ja, jeg er godt klar over, at jeg har givet meget lidt - lidt kode ville sikkert hjælpe.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget af koden jeg skal vise ? da den er temmelig omfattende.

Anyway, da jeg ikke rigtig kan se mig ud af det ved egen hjælp, så er koden her:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Så håber jeg nogen kan give nogen/nogle anvisninger på hvad der er galt.

På forhånd tak.



Indlæg senest redigeret d. 25.09.2013 22:45 af Bruger #16670
Har du mulighed for at lægge det online et sted?



Hej

Lige en update: problem solved :bounce:

Jeg viste mit problem til en medstuderende og det tog ham ikke lang tid (max 2 min.), at finde problemet:

Jeg havde, i mit css-dokument (linjerne 212 - 213), sat min height til:

min-height: 513px;
height: auto;

min medstuderende sagde til mig, at den skal være fixed ellers kan den bagvedliggende JavaScript ikke regne ud hvor længe slideUp & slideDown animation skal køre - om dette er den 100% korrekte ågersag til problemet skal jeg ikke kloge mig på, så jeg nøjes med at konstatere, at problemet forsvinder når man fjerne de to (linjerne 212 - 213) i css-dokumentet og bare indsætter en fixed height.

Jeg håber andre kan drage nytte af denne tråd, hvis en lignede situation skulle opstå for andre.

Samtidig vil jeg gerne sige min medstuderende Nikolaj stor tak hjælpen - u da man :B






t