søge i flere databaser på samme tid

Tags:    php mysqli

Hej

Det er sådan at jeg skal til at lave en søge mulighed på hjemmesiden og det skal være sådan den bare søger i 3 bestemte databaser(Tabeller), hvordan gør jeg det bedste muligt så jeg ikke skal gentage koden flere gange end jeg skal gøre det ?

Lejer lidt med tanken at du skal hente info bruger, undervisning, nyheder

Hvordan skal jeg gøre det her i koden:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


kan jeg gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er sådan at den skal bare hente fra Alle form eller rum eller hvad man skal kalde det, Jeg tænker på der hvor jeg har skrevet Where * LIKE

Spørgsmål er du velkommen til at stille hvis det er ?



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2013 10:11 af Bruger #17136
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du mener vel tabeller og ikke databaser? Det er en ret væsentlig forskel ;-)



Du skal ud og kigge på noget inner join, som morten også hentyder til.
http://www.w3schools.com/sql/sql_join_inner.asp



Så skal du vel ud i noget inner join, så du vælger noget fra din bruger tabel og joiner resultatet med hvad din undervisning eller nyheder har at byde på.

Det er ret umuligt for mig at lave et eksempel, når jeg ikke kender din opsætning i tabellerne.

Men inner join skal du nok ud i, vil jeg formode udfra dine sparsomme informationer.



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2013 19:41 af Bruger #17610
Godmorgen, ja jeg mener tabeller, :)

(Tak Brian du fik rette i mig) - Jeg var sikkert træt :P



Så skal du vel ud i noget inner join, så du vælger noget fra din bruger tabel og joiner resultatet med hvad din undervisning eller nyheder har at byde på.

Det er ret umuligt for mig at lave et eksempel, når jeg ikke kender din opsætning i tabellerne.

Men inner join skal du nok ud i, vil jeg formode udfra dine sparsomme informationer.


Fold kodeboks ind/udSQL kode 




t