Tilretning af div tags

Tags:    html

<< < 12 > >>
Hej

Søger hjælp til at få tilpasse lidt kode/div tags, som jeg ikke selv kan få til at fungere.

Se vedhæftede


Billede - billede der viser hvad jeg skal bruge hjælp til

filen - html - som gerne må tilpasses.




11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok - Vil ikke lige just kalde det arbejde, da det er en meget let opgave for den rettet at lave mine DIV-tags og evt. CCS. Vi snakker 10 linier...


Jeg fik engang en regning fra dyrlægen, da min hund var blevet vaccineret.

Vaccine : 25,-
For at vide hvad : 375,-
For at vide hvor : 425,-

I alt : 825,-









Kan du evt. vise hvad har du selv forsøgt og hvad der ikke virker?

Det er lavet med en html table og du kan sammenligne det lidt med et grid / regneark som består af x rækker og kolonner.


Du kan læse mere her:

http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/tables.html



Her er min nuværende forside, som jeg ønsker at opdele i 6 rubrikker i stedet for 4

http://www.steenmikkelsen.dk/



Ville mene du bør kunne gøre det med
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Du skal ændre din css til ovenstående der hvor #div1, #div2 står.
Width og min-height er dem du skal sætte ned så de passer til en størrelse der giver dig den størrelse du ønsker, plus de rækker og kolonner du ønsker.
Kunne se du har billeder indeni dem også, som du nok også skal se nærmere på.

Dog har du rigtigt mange fejl som du burde få styr på også.
Fx at du bruger id på dine div'er i stedet for klasser, og endnu værre bruger samme id mere end en gang.

Du bruger tables til dit design (opstilling) i stedet for at bruge dem til data.
Hvis du alligevel har div'er indeni dine tabeller kan du også ændre det hele til div'er.
Dine <h3>-tags indeholder ufatteligt mange " " som er "mellemrum", og ikke køn kode, og hører slet ikke til i en h3. Desuden har du h3, med mellemrum, og så en span indeni din h3 med selve teksten - det giver heller ingen mening.
Gætter på du bruger et eller andet program alla frontpage eller lign. til at hjælpe dig med din hjemmeside? Det laver mega grim kode!
Hvis du ønsker at folk skal finde din side så laver dit program desværre en masse huller for dig via disse fejl som gør at Google, Bing og andre ikke placerer dig ret højt i søgeresultaterne.



Jeg er ikke en "Haj" til det her, så hvis du kan tilrettet selve forsiden, vil jeg være taknemmelig.



Jeg er ikke en "Haj" til det her, så hvis du kan tilrettet selve forsiden, vil jeg være taknemmelig.

Steen vi er meget behjælpelige herinde, men vi er et forum hvor man kan få hjælp, ikke folk der udfører gratis arbejde :)
Hvis du har behov for hjælp til udførelse er der sikkert nogle herinde der vil hjælpe dig med at få det rettet (få adgang etc) hvis du giver et småbeløb som anerkendelse for deres hjælp.



Ok - Vil ikke lige just kalde det arbejde, da det er en meget let opgave for den rettet at lave mine DIV-tags og evt. CCS. Vi snakker 10 linier...

;-)



Er det sådan noget du tænker på?

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Fold kodeboks ind/udHTML kode 




@peter og så glemte han endda, at tage penge for "hvor meget"



Hej Christian


Ikke helt men sådan :

Klik her og se billede



<< < 12 > >>
t