Indhold skifter baseret på valg

Tags:    jquery form

Hej
Jeg er nu igang med at lave en større opsætning hvor der skal vises en formular baseret på en valgt radio-button.
Jeg har som udgangspunkt fået det hele til at fungere, dog er der lige den sidste del hvor jeg baseret på et valg fra brugeren skal vise den korrekte formular.
Jeg anvender i forvejen Bootstrap til flere forskellige funktioner i løsningen og til størstedelen af layoutet.
Jeg har allerede lavet følgende kode:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Jeg har 4 radio-buttons og 4 DIV's. Hver knap hører til en DIV. Det er meningen at der i starten kun skal vises de 4 radio-buttons og så snart man vælger en knap vises kun den relevante DIV. Vælger man en anden radio-button forsvinder den gamle DIV og der vises en ny DIV som er relevant for det nye valg.

Men hvordan laver jeg dette på den mest optimale måde?
Jeg havde tænkt mig noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Funktionen val_sql() bliver så kaldt når mine radio-buttons ændrer sig, altså "onchange".
Men så skal jeg jo skjule de urelevante DIV-tags. Her vil jeg jo skulle tjekke hver enkelt div for at se om de har class="form-hide" og hvis den mangler skal den tilføjes.

Findes der en bedre måde, evt. med bootstrap?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville tilføje data-form på dine radio's og på dine div-forms, og så benytte det data-tag til at vise formen ved hjælp af jquery

ala det her:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Hej
Tak for svaret. Troede ikke at det kunne gøres med så få linjer kode. Jeg takker mange gange :)



Så lidt, det er det fede ved jQuery "write less, do more" :)



t