hvis men nu skulle starte en webhosting

Tags:    udvikleren.dk webhosting

Hej uv

hvis men nu skulle starte en webhosting.
hvad skulle serveren have hardware for
at den kan have mange domæner på maskine
uden at den blive overbelastets

på forhånd tak

Hilsen phillip




5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Antallet af domæner er ikke så kritisk, mere hvor meget traffik domænerne får og hvad de laver.
Skal du hoste Google og Facebook, får du brug for temmelig meget mere end hvis du skulle hoste samtlige af mine syv domæner...TILSAMMEN!!!

Så hvad har du tænkt dig at hoste?
Skal der måske laves noget tungt, ala billed- eller videoprocessering?

Hvis det bare er lidt databaseopslag og 100 samtidige brugere (delt ud på domænerne), så kan det højst sandsynligt køre fint fra en Raspberry Pi.



Har du nogenside roddet med server selv?

Jeg ville anbefale dig at lege lidt med en Linux hjemme server inden du kaster dig ud et større projekt med at hoste for andre.

På den måde vil du få en bedre fornemmelse af hvad der skal til af arbejde, tid osv :)



Rober
Tak for et godt svar


Thomas ja det har jeg.
jeg har en bærbar med linux på og en server som jeg selv har lavet hjemmeside på . Så det ved jeg noget om.
Tak for et godt svar










Så kan du jo altid kigge på hvad det koster, at leje dig ind hos et hostingcenter og evt. starte din forretning ud på den måde.



Har du nogenside roddet med server selv?

Jeg ville anbefale dig at lege lidt med en Linux hjemme server inden du kaster dig ud et større projekt med at hoste for andre.

På den måde vil du få en bedre fornemmelse af hvad der skal til af arbejde, tid osv :)


Det er næsten den eneste vej frem, men det er ikke bare lige til at hoste for andre. Da du skal tænke redundans, sikkerhed, skalerbarhed, netværk og så meget mere.

Men jeg ville også foreslå at download et debian image og starte derfra, det kan du installere på en virtuel maskine på din fysiske maskine. Og så er du i gang.

Kik også på VMware ESXi hvis du har en dedikeret Linux maskine.



Indlæg senest redigeret d. 18.11.2013 17:23 af Bruger #17719
t