UOfficiel JuleKonkurrence

Tags:    jul programmering udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

I anledningen af December måned syntes, jeg at vi i år burde have en eller anden for for julekonkurrence, også selvom denne er uofficiel, og "næsten" uden nogen reelle præmier. Derfor er jeg kommet frem til følgende, som jeg håber I andre vil overholde, når man får lavet en løsning, og poster den herinde, og den bliver testet og giver de rigtige svar, så vær venlig at giv lidt karma til dette svar (der må kun gives karama til korrekte svar). Der bør ikke gives negativ karma til nogen, heller ikke hvis deres svar ikke er korrekte. Hvis nogen af jer, har lyst til at udbygge disse regler, er I meget velkomne til at diskuterer dette yderligere :)


Men uden yderligere omtale kommer her den første opgave.

"Som den nye unge nisse i flokken Linus Gosling, skal du forsøge at overbevise de andre nisser i julemandens værsksted, at julemanden gjorde ret i at bruge 3 hele dage på at fører dig hele vejen fra europa, til julemandens værksted. Dette har han gjort, fordi du har et helt fantastisk rygte om, at være i stand til at effektiviserer ved hjælp af digitalisering.
De andre og ældre nisser i værkstedet er mere skeptiske, og giver dig derfor en opgave, som de selv kunne havde haft gjort manuelt, men som tager en del tid. Den opgave de giver dig, er at hjælpe med at finde ud af hvor mange børn, der bor i de forskellige dele af verdenen. Da de så vil have nemmere ved at finde ud af, hvor mange julegaver nisserne skal lave til verdenens børn. Dog har nisserne i forvejen gjort noget af arbejdet for dig, de har lavet en flyvning over hele verden med et specielt kamera, der viser hvor mange mennesker der er. Dette kamera giver dog et lidt specielt billede i det, at den laver et billede, hvor hver enkelt pixel, indeholder værdien af det antal mennesker, der bor i den pågældende by. Nisserne fortæller dig at funktionen du kan benytte dig af, for at finde antallet af mennesker i hver pixel er 10000*rødPixelværdi+1000*grønPixelværdi+100*blåPixelværdi.

Efter at have hørt på nissernes problem, beslutter du dig for at du kan effektiviserer dette ved at lave et program, der modtager et billed som det første argument, og x,y koordinaterne på billedet som henholdsvis, det første og det andet argument.
Dette nævner du får nisserne, og de begynder stille og roligt at blive optimistiske. Og siger at hvis du kan løse et enkelt lille landområde, så kan du få lov til at arbejde videre med dette. Nisserne giver dig derfor følgende billede, at arbejde videre med
Kort over Danmark

De giver dig endda også eksemplerne på, hvordan deres input skal se ud.
Input Eksempel 1:
denmark_density.jpg
414
313

Input Eksempel 2:
denmark_density.jpg
192
124

Til sidst siger nisserne, at for at de kan gøre brug af det, er du nød til at løse denne opgave, inden vi når til 2. Søndag i Advent.

På disse to input, skal du returnerer et populationen på det punkt. (Rent teknisk gøres dette igennem System.out.print hvis det er i java eller Console.Write, hvis det er i c# eller ligende i andre programmerings sprog)


Med Ønsket om en rigtig glædelig jul :pirat:





Indlæg senest redigeret d. 01.12.2013 10:05 af Bruger #15301
16 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 51 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil da også selv lige uploade min egen løsning til opgaven :)

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Her min løsning :) Den er som sådan kun testet i chrome.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udJScript kode 

*afhænger af jquery

jsFiddle Link



Da det nu er blevet den 2. Søndag i advent (08-12-2013), vil jeg nu poste min løsning af opgaven. Håber at i kan lide den :D

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Lige for at præciserer lidt mere, så er 2.søndag i advent søndag d. 8 December :)

Selve afstemningen, af karma bliver ikke stoppet før 24/12, så alle kan være med til at stemme :)

Dog skal man ikke give karma, hvis nogen indsender deres svar efter deadlinen :)


Et eksempel på, hvordan ens svar kan se ud.

Kode:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Svar:
Eksempel 1:
25


Eksempel 2:
150

De korrekte svar vil blive sendt til en via en PM, når man har opgivet sit svar. Når deadlinen er slut, vil der blive lagt et eksempel på, hvordan et korrekt svar kunne se ud.



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2013 14:35 af Bruger #15301
Let the development Commence!

Du skriver at deadline er 2. søndag i advent, og dette er også fint, men er 'stemmeafgivningen' i form af karma så indtil d. 24/12??, så vi der kan udråbe en vinder af den uofficielle konkurrence? :D



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2013 10:29 af Bruger #4487
Fedt initiativ! Jeg har sendt mit løsnings forslag afsted. Jeg er bare i tvivl om det opfylder kravene ift. sprog. :)



Må det løses i hvilket som helst sprog man måtte finde passende? :)



Problemet må løses i næsten alle sprog. Kravet til programmeringssproget er at jeg ved, hvordan jeg starter programmet :) .. Så følgende sprog kan benyttes {java, c, c++, c#, vb.net, phyton, javascript, php} hvis I føles jeg har overset lige det sprog I benytter jer af, så sig lige til :)



Assembler :3

Ej, just kidding...
PHP, here we go!



Ikke at jeg selv gør mig brug af det - men man skal vel ikke udelukke ruby?



<< < 12 > >>
t