Bootstrap Footer

Tags:    bootstrap3 html css div

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Jeg er ved at arbejde på en hjemmeside, som bliver udarbejdet i Bootstrap 3. Hjemmesiden skal have en footer, som hele tiden befinder sig nederst på siden, og som automatisk bliver skubbet hvis indholdet i content fylder mere.

Jeg har prøvet at give min footer en fixed height, og givet min body en margin-bottom på samme mængde, men da min footer skal ændre højde efter hvor meget indhold der er i den, er dette ikke en løsning.

Jeg har søgt Google tynd, og har prøvet et hav af muligheder, men uden held. Håber at der sidder et klogt hoved der eventuelt har haft samme problem, eller bare kan hjælpe! :)

På forhånd mange tak for hjælpen.


Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 





15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bootstrap har et eksempel på deres hjemmeside - http://getbootstrap.com/examples/sticky-footer/



Jeg har været inde og kigge på den, men den bliver hele tiden i viewpoint, hvilket jeg ikke vil have. Udover det, så får man ikke meget informationer omkring footeren.

Når man kigger i kildekoden og på CSSen, så får man kun at vide hvilken højde den angivende footer har. :(

Ellers tak for svaret Martin! :)



Hvad skal den siger du. For hvis det er som jeg forstår så kan det ikke umiddelbart laves med css, men der skal noget js til



Hvad skal den siger du. For hvis det er som jeg forstår så kan det ikke umiddelbart laves med css, men der skal noget js til


Jeg vil gerne have at footer skal være i bunden af skærmen når der ikke er nok indhold, og når så der kommer indhold på siden, så skal footeren følge med.

http://niluan.dk/footer.png



Der skal med andre ord noget js til der kan fortælle om placeringen skal være position fixed eller static hvis indholdet er størrer / mindre end skærmstørrelsen



Okay, kender du eventuelt et sted hvor jeg kan få lidt rådgivning til dette? Har nemlig ikke særlig meget erfaring med JavaScript. Eller kan du give et eksempel? :)



Hvad skal den siger du. For hvis det er som jeg forstår så kan det ikke umiddelbart laves med css, men der skal noget js til


Jeg vil gerne have at footer skal være i bunden af skærmen når der ikke er nok indhold, og når så der kommer indhold på siden, så skal footeren følge med.

http://niluan.dk/footer.png


Undskyld... men det er jo præcis det som mit eksempel gør... Forstår ikke hvad du ellers mener.

Footeren på bootstraps hjemmeside er synlig i bunden, hvis content ikke er så meget i forhold til skærmen, mens den går ud af skærmens 'view', når content er mere en selve skærmen.

Der er ingen grund til at lege med JavaScript i dette tilfælde.



Jeg kan ikke få Bootstrap til at arbejde på den måde? Jeg har prøvet en masse forskellige måder, og intet vil spille efter min bog. Hvordan gør du? :O



I bootstrap har de en div, som fungerer som en container om alt content. Uden for denne div er så vores footer container.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Herefter er der følgende CSS til at style content wrapperen og footeren.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 27.01.2014 12:08 af Bruger #4487
Så støder vi bare på det problem igen, at footeren skal have en fixed højde, hvilket jeg ikke vil have.

Jeg benytter mig af Joomla, som CMS system, og sætter derfor kode ind i footeren, så det er muligt at placere moduler i den, så derfor skal footeren selv kunne regulere højden efter hvad indholdet er i modulen.



<< < 12 > >>
t