mere end 7 dage for gammel

Tags:    php sql mysqli

hej

Jeg leder efter en ny som gøre at jeg hurtigere og letter kan sende en email ud til min bruger som evt har ikke været på siden i mere end 7 dage så jeg kan klik en gang og der efter vil der blive sendt en email ud til dem som ikke har været på i mere end 7 dage..

Jeg har kigget på det her

Er der sådan her jeg skal hente det frem evt.
Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Håber du kan hjælpe mig.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kør et cronjob hvor du tjekker alle brugere med sidstset (sidst logget ind). For at se om det er 7+, og sørge for at lave et tjek om de i forvejen har modtaget en en mail - så det ikke bliver til spam.

Med cronjob, undgår du jo at skulle sende manuelt med en knap. Her kan systemet sende til hver enkelt per automatik til dem som ikke har været online i 7+ dage.



Indlæg senest redigeret d. 10.02.2014 15:13 af Bruger #17554
Kør et cronjob hvor du tjekker alle brugere med sidstset (sidst logget ind). For at se om det er 7+, og sørge for at lave et tjek om de i forvejen har modtaget en en mail - så det ikke bliver til spam.

Med cronjob, undgår du jo at skulle sende manuelt med en knap. Her kan systemet sende til hver enkelt per automatik til dem som ikke har været online i 7+ dage.


Hej Thomas,

Det har en af min andre venner også sagt at jeg skulle prøve med cronjob og så gøre noget med at du ikke kommer til at ligne spam på nogle måde.

Hvad skal jeg evt søge efter? eller har du en ide omkring hvordan jeg skal bygge det op på?, det er sådan at jeg har en tabel i database hvor den modtager hvergang en bruger logger ind på siden og hvem det er ;)

Ved ikke om du kan følge mig ;)



t