Er Ip'en i tablen

Tags:    php mysqli

Hej

det er sådan at jeg er i gang med at finde ud af om bruger's ip findes i tablen mere, end 5 gange eller om man overhovedet ikke har,

Det er sådan at jeg vil have hvis man har mindre end 5 gange skal den kom frem og sig NOW!, men hvis man har været derind mere end de 5 gange så er det ikke muligt, så skal den bare kom frem og sige error,

Det er sådan at jeg har intet i tablen overhovedet med min ip, og der er intet indhold. men den kommer ikke frem og siger NOW!

Hvad kan være problemet?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Tror der er en eller anden fejl men kan ikke lige se hvad det er lige pt,



Indlæg senest redigeret d. 19.02.2014 08:46 af Bruger #17136
8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke dumt at bruge IP'en til det ? Mange brugere har dynamisk ip ... eller logger på fra forskelllige ip'er.



Er det ikke dumt at bruge IP'en til det ? Mange brugere har dynamisk ip ... eller logger på fra forskelllige ip'er.


jo, men hvad tænker du så at der kun være mulighed??, jeg skal have bygget sådan at besøgene kan have en "prøve" konto hvor man kan se hvad man for ud af konto altså hvad man kan lave på siden Dan ;)

Altså sådan at bruger kun kan prøve tingene 5 gange og der efter skal man have en bruger konto,



Er det ikke dumt at bruge IP'en til det ? Mange brugere har dynamisk ip ... eller logger på fra forskelllige ip'er.


jo, men hvad tænker du så at der kun være mulighed??, jeg skal have bygget sådan at besøgene kan have en "prøve" konto hvor man kan se hvad man for ud af konto altså hvad man kan lave på siden Dan ;)

Altså sådan at bruger kun kan prøve tingene 5 gange og der efter skal man have en bruger konto,


Du kan give brugerne 'roller'

Ligesom der er nogle brugere, som er admins, som har adgang til alt, og nogle brugere har rollen 'medlem', som har adgang til alt undtagen det som admins har adgang til, også kan du lave en bruger der hedder 'test'.

Så det eneste du gør er at oprette en ekstra kolonne i din bruger tabel, og herefter give brugerne roller. Du kan evt. også lave endnu en kolonne der holder styr på antallet af 'forsøg', der så inkrementeres hver gang brugeren logger ind og har rollen 'test'.



Indlæg senest redigeret d. 19.02.2014 14:03 af Bruger #4487
hvad binder du her ??
$stmt->bind_param('s', $iplukket);

du har ikke angivet en placeholder du binder til

jeg tror iden med at give dem roller som Martin forslår, er den nemmeste (gæst, medlem, co-admin, admin), og vil spare dig for en del problemer, med dynamisk IP (brugeren kan sidde hjemme, på smartphone, på arbejde/skole), og så tælle op hver gang brugeren logger ind, (husk at nulstille når brugeren bliver forfremmet fra gæst til medlem)




Jamen jeg tror at der vil komme flere bruger til siden ved at de for lov til at prøve noget af indholdet ind de opretter sig på siden,

Prøv se her

som Michael S. Nielsen skriver sådan her;
På en måde. Nogle 'gider' måske ikke oprette en bruger, uden at vide en smule om hvad de får ud af det. Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto.

Jeg skal have lavet sådan at de bare kan prøv quiz / opgave 5 gange og der efter skal man oprette en bruger på siden,

Som Michael også skriver "Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto"

Hvad er din mening?



Jamen jeg tror at der vil komme flere bruger til siden ved at de for lov til at prøve noget af indholdet ind de opretter sig på siden,

Prøv se her

som Michael S. Nielsen skriver sådan her;
På en måde. Nogle 'gider' måske ikke oprette en bruger, uden at vide en smule om hvad de får ud af det. Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto.

Jeg skal have lavet sådan at de bare kan prøv quiz / opgave 5 gange og der efter skal man oprette en bruger på siden,

Som Michael også skriver "Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto"

Hvad er din mening?
Så kan du gøre nogle af opgaverne uaghængige af at være logget ind, som er de opgaver, som du mener at brugerne skal have lov at prøve uden at have en bruger... Når de herefter klikker sig hen på de opgaver der er forbeholdt brugere, så hvis de syntes det er spændende, skal de sikkert nok hurtigt få lavet en bruger... Ser ingen grund til at begynde at lege med IP.



Jamen jeg tror at der vil komme flere bruger til siden ved at de for lov til at prøve noget af indholdet ind de opretter sig på siden,

Prøv se her

som Michael S. Nielsen skriver sådan her;
På en måde. Nogle 'gider' måske ikke oprette en bruger, uden at vide en smule om hvad de får ud af det. Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto.

Jeg skal have lavet sådan at de bare kan prøv quiz / opgave 5 gange og der efter skal man oprette en bruger på siden,

Som Michael også skriver "Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto"

Hvad er din mening?
Så kan du gøre nogle af opgaverne uaghængige af at være logget ind, som er de opgaver, som du mener at brugerne skal have lov at prøve uden at have en bruger... Når de herefter klikker sig hen på de opgaver der er forbeholdt brugere, så hvis de syntes det er spændende, skal de sikkert nok hurtigt få lavet en bruger... Ser ingen grund til at begynde at lege med IP.


Når okay, synes du så at jeg skal lave en video omkring siden altså hvor jeg forklare lidt omkring siden??



Jamen jeg tror at der vil komme flere bruger til siden ved at de for lov til at prøve noget af indholdet ind de opretter sig på siden,

Prøv se her

som Michael S. Nielsen skriver sådan her;
På en måde. Nogle 'gider' måske ikke oprette en bruger, uden at vide en smule om hvad de får ud af det. Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto.

Jeg skal have lavet sådan at de bare kan prøv quiz / opgave 5 gange og der efter skal man oprette en bruger på siden,

Som Michael også skriver "Giv dem nogle smagsprøver, så de får større lyst til at oprette en brugerkonto"

Hvad er din mening?
Så kan du gøre nogle af opgaverne uaghængige af at være logget ind, som er de opgaver, som du mener at brugerne skal have lov at prøve uden at have en bruger... Når de herefter klikker sig hen på de opgaver der er forbeholdt brugere, så hvis de syntes det er spændende, skal de sikkert nok hurtigt få lavet en bruger... Ser ingen grund til at begynde at lege med IP.


Når okay, synes du så at jeg skal lave en video omkring siden altså hvor jeg forklare lidt omkring siden??


ikke nødvendigvis, men gøre at nogle af opgavesiderne er tilgængelige uden at være logget ind, kunne sagtens fungere.

Tænk på det som at du giver nogle smagsprøver på dit produkt, og hvis kunden kan lide det, køber han mere af produktet. Lidt ligesom i de stande i supermarkederne, hvor de serverer suppe eller måske is, og hvis man syntes det smager godt, tager man lige en pakke eller 2 med hjem.



t