Fixed menu når man rammer bunden

Tags:    jquery

Hej!

Jeg sidder i den situation at jeg gerne vil have et script der ligner lidt det Facebook har i højre side af deres menu. Det jeg gerne vil have er at når man scroller er den ikke fixed, FØR man rammer bunden af selve boksen, eller diven. Så bliver den automatisk fixed og følger med. Dette kan I prøve på Facebook, men det er ikke altid effekten bliver vidst..

Jeg ved bare ikke hvad skal søge på under Google, har I nogen scripts ligende, eller kender i en artikel der forklar dette?

Håber I forstår, ellers må I skrive!




8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv lige at tage et kig på one.com forside og scroll ned.
Der har du funktionen. Gennemgå kildekoden. Det er egentlig meget simpelt som jeg husker det



Ja, det har jeg faktisk fået lavet, problemet er bare man ikke får det sidste af boksen med.. Jeg vil gerne have den bliver fixed når man har scrolet 10px forbi boxen..



Har du noget du kan vise?



Kode, eller et eksemple?



Kode + Link til demo af dit problem... ellers er det svært at hjælpe.



Jeg har ikke rigtig nogen kode, jeg vil bare rigtig gerne have fat i et script som dette, men jeg ved ikke hvor jeg skal lede og jeg kender ikke til nogle artikler.

Jeg skrev at jeg søgte efter det der lignede på Facebook ude i højre side, sådan at når man scroller bliver den fixed når man kommer til bunden af boksen..



Har du prøvet at inspecte på det element via et udviklerværktøj?




Jeg har ikke en interresse i at hente andres kildekode ned, så nej - Oven i det kan skal jeg til at lede efter ID'et eller classen der bliver påvirket i en .js fil

Det ville bare være super fedt hvis nogen kendte til en artikel om dette, men jeg går udfra at ikke ret mange har haft tanken om at lave dette.. Øv bøv



t