Hjlæp til en webbaseret udregning

Tags:    html

Hej,
Vil lige høre om der er et klogt hoved herinde der kan give mit lidt feedback på noget kode jeg sidder og roder med.
Jeg skal på min side lave en lille udregning hvor man ved hjælp af checkboxes skal kunne lægge værdier sammen.
Eksempel:
a = 5 (hvor værdien er skjult og hvor man klikker en checkbox i stedet.)
b= 4
osv osv
hvor man til sidst har et output der viser den samlede værdi for alle checkboxene. denne værdi skal vises i en box hvor man ti sidst har mulighed for at trække en indtastet tal fra summen.
Gir det nogen mening?

tænker if/else ??
nogle bud
vh søren



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså, du har nogle værdier tilknyttet nogle checkboxes, og så skal man trykke på nogle bestemte checkboxes?

I så fald kan du jo bare poste værdierne til calculate.php og så hente værdierne dérfra.



Der er ingen grund til at involvere serveren for at opnå det du beskriver, med mindre du vil behandle tallene/summen på serversiden efterfølgende.

Problem:
Du har en række checkboxe samt ét inputfelt, hvori man kan indtaste et tal, såvidt jeg kan læse mig frem til.

Løsning:
Så tager du bare og bruger javascript til at hive fat i alle de checkboxe som er markerede, summerer deres value og trækker værdien af inputfeltet fra, hvorefter du smider resultatet i et span (f.eks.)

Således kan det løses ud fra det du beskriver.



Du kan gøre ved ved hjælp af php regningsoperatører og selvfølgelig en formular



Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 21.04.2014 21:08 af Bruger #955
t