Vidoe redigering software

Tags:    video

Hej alle.

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig da jeg er på bar bund.
Da jeg er gået i gang med at lave nogle optagelser med min webcam, vil jeg gerne have mundtligheden for at redigere i selve videosekvenserne. Dvs klippe og sådan noget. Har nogen af jer erfaring med dette og kunne rekommandere et program som kan klare sagen?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at tag et kig på windows live Movie maker, og så om det er et program for dig :)



Som Kevin også nævner så er Windows Movie Maker et kig værd. Det er et godt begynder værktøj til videoredigering.

Når du føler dig sikker i det, og ønsker at tage skridtet videre til et mere avanceret niveau, så findes programmer som Sony Vegas Pro og Adobe Premiere, hvilke giver langt flere muligheder til redigering.

En væsentlig ting er at du har mulighed for at styre din lyd med keyframes, hvilket er en virkelig betydelig ting som ikke er i Windows Movie Maker. Endvidere har disse programmer også et utal af flere features.



Nu ved jeg ikke hvilket OS du bruger, men hvis du sidder på en maskine med OS X, så ville det være fornuftigt at kigge på Final Cut Express, såfremt denne stadig findes. Det er et nemt værktøj og fungerer yderst fint.
Jeg bruger det selv til at redigere de optagelser jeg laver med videokamera og smartphone, mens jeg optager screencasts med Screenflow som også er et rigtigt godt og simpelt værktøj.



t