List mysql

Tags:    mysql php chart

Hvis jeg har en mysql tabel kaldet 'input' som ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Jeg vil gerne have den til at ende op således

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udKode 



Hvid der findes flere ID'er
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Håber nogen Kan hjælpe mig,

databasen har forskellige temprature for forskellige rum
det vil jeg gerne have skrevet ud i google's Line Chart (Google Charts Lines)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke se hvad ID1 eller ID2 men grundlæggende set, hvad jeg forstår. Så forsøger du at omdanne rækker til kolonner. Via SQL er det en vanvittig opgave, der kun bliver yderligere kompleks i takt med antallet af kolonner.

Her ville jeg konstruere array efter et udtræk fra databasen.

Men for at få værdierne kan du lave nogle grupperet udtræk, hvor du afrunder klokkeslet til nærmeste kvarter.

Dette kan måske udtrække hvad du skal bruge til at starte med:

SELECT MAX(id),*, FROM_UNIX(ROUND(time / 900) * 900) rounded FROM input GROUP BY rounded



Du kan ikke få SQL til at lave rækker om til kolonner uden at have viden om hvor mange kolonner du vil have. Derfor er du nødt til at lave et grupperet udtræk, og så kan du benytte PHP til at omdanne alle disse rækker til multi-dimensionelt array.

En hurtig løsning kan være (pseudo kode):
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den er dog ikke særlig skalerbar.



Har du noget kode du evt. har lavet, som vi kan hjælpe dig videre med?

Som jeg ser det er det vel bare, at løbe databasen gemmen og smide de ting du skal bruge i et array, og dernæst bruge json_encode()?



Hvergang jeg starter på at skrive noget til det går jeg kold, jeg forvirrer mig selv,
derfor jeg håbede nogle kunne bringe mig lidt lys.



Med "id1" & "id2" mener jeg "unit_id" som i denne db er "567316" & "565268"
Det var tanken at dele op pr kvarter og hvis ikke der fandes en verdi inde for det kvarter skal den bruge samme verdi som det tidligere kvarter.

det er ikke bar at udskrive i kolonner den skal samle al data og så lave kolonne.



Kan du ikke lige lave et dump af databasen? Så skal jeg nok lige se på det senere...



SQL



Indlæg senest redigeret d. 18.06.2014 20:51 af Bruger #12519
t