Function ind i ny Function

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg er ved at lave nye mulighed på min hjemmeside,

jeg vil gøre det let for mig fremover når det er at jeg evt skal ret en pris på siden at kun gøre det et sted og ikke flere andre andre,

derfor vil jeg høre om nogle af jer kunne evt hjælp mig med det her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har prøvet at gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når jeg gøre det sådan kommer den frem og siger: Fatal error: Call to undefined function prisbruger2() in



Indlæg senest redigeret d. 26.08.2014 23:38 af Bruger #17136
10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Jepser.

Lad os antage at du har 4 pakker til dine kunder.
Pakke 1 koster 0,-
Pakke 2 koster 10,-
Pakke 3 koster 50,-
Pakke 4 koster 100,-

Hvad gør du så hvis du en dag skal ændre prisen, eller hvis du vil have pakke 5 på til 1000,-?

Som Dan siger så smid det i din database.

Forudsat at kunderne kun have en pakke, så hedder relationen en kunde kan kun have en pakke, men en pakke kan have mange kunder. I dette tilfælde vil der i din kunde tabel være et felt hvor du har en relation til den pakke som kunden har.

Fx:
Kunder
- id
- navn
- dato
- pakkeid

Pakker
- id
- navn
- pris

Nu skal du kun ændre prisen et sted, så sker det for alle kunder der har denne pakke.




Der er ingen grund til, at gemme den type data i PHP, gem det i databasen. Og hiv det ud derfra. Og så giv kunderne en ralation til typen.



Der er ingen grund til, at gemme den type data i PHP, gem det i databasen. Og hiv det ud derfra. Og så giv kunderne en ralation til typen.


Det vil jeg helt klart gøre :) den havde jeg ikke tænkt over.



Hejsa Jepser.

Umiddelbart så virker dine funktioner ikke særlig logiske.

De udskriver og retuner en værdi. Det kunne jo klares i en funktion med blot et enkelt parameter.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når du skal bruge funktionen
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Dernæst så er jeg ikke helt med på hvad det er du gerne vil



Hej Jesper

Er der mere af fejlen som ikke er kommet med i beskrivelsen her? og det jeg lige ser først er der mangler da vist et ; i første indsatte kode efter echo "200"

Det er det eneste jeg lige ser uden at kende resten af koden.

Håber det hjælper.

//Jess



Helt enig med Daniel ... jeg fatter ikke rigtigt hva der sker.



tror problemet er vi ikke forstår hvad du vil, sådan overordnet. Du har nogle kunder i nogle forskellige kundergrupper ? Eller hvad skal det forestille ?



tror problemet er vi ikke forstår hvad du vil, sådan overordnet. Du har nogle kunder i nogle forskellige kundergrupper ? Eller hvad skal det forestille ?


Det skal forsetille 4 pakker til hvilke bruger man kunne tænke sig,



Indlæg senest redigeret d. 27.08.2014 15:45 af Bruger #17136
Hejsa Jepser.

Lad os antage at du har 4 pakker til dine kunder.
Pakke 1 koster 0,-
Pakke 2 koster 10,-
Pakke 3 koster 50,-
Pakke 4 koster 100,-

Hvad gør du så hvis du en dag skal ændre prisen, eller hvis du vil have pakke 5 på til 1000,-?

Som Dan siger så smid det i din database.

Forudsat at kunderne kun have en pakke, så hedder relationen en kunde kan kun have en pakke, men en pakke kan have mange kunder. I dette tilfælde vil der i din kunde tabel være et felt hvor du har en relation til den pakke som kunden har.

Fx:
Kunder
- id
- navn
- dato
- pakkeid

Pakker
- id
- navn
- pris

Nu skal du kun ændre prisen et sted, så sker det for alle kunder der har denne pakke.


Tak for ideen og nu tror jeg er tætter på at kunne løse problemet :)



Indlæg senest redigeret d. 27.08.2014 17:53 af Bruger #17136
Hejsa,

Nej det ved jeg godt det er også derfor at jeg spørger så jeg kan blive bedre på det område,

Daniel vil du så lave den i Variabler altså $hvormeget ? f.eks 109 og 169

ÅÅhh så er jeg med på hvordan man kan gøre det :)



t