local host med apache

Tags:    apache localhost

<< < 12 > >>
hej jeg ville til at rode med en webserver.
jeg har installeret en apache 2.2 server som virker på server maskinen.

jeg kan skriver local host i browseren og "it works" kommer op fint godt.

jeg har åbnet port 80 og jeg kan med serverens ip også få tilsvarende "it works" på min arbejds maskine, så der skulle være hul igennem.

men er det ikke muligt sætte at systemet sådan op at jeg ikke behøver at skrive ip'en men bare localhost i browseren på min arbejds maskine.



geo!



Indlæg senest redigeret d. 09.09.2014 07:25 af Bruger #20985
16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart lyder det jo til at du har gjort det rigtigt. Du skal dog være opmærksom på at DK-hostmaster først udfører opdatering af DNS hver klokketime + 20 minutter, så derfor går der lidt tid inden det du har lavet slår igennem.



Du kan ikke bruge localhost fra din arbejdsmaskine, da localhost er reserveret som henvisning til den maskine du sidder ved.
Du kan dog enten i DNS eller i din hosts-fil oprette et navn som peger ud på din server og så i stedet for at skrive din IP-adresse, kan du skrive http://minserver



hej super!
det lyder lige til!
men jeg er lidt nybegynder, vil du give mig en hånd.



Du skal egentlig bare redigere din hosts fil med ip adressen og så et fiktivt domæne. Hvis du er i tvivl om hvordan du redigere din hosts fil, så er det faktisk en af de ting der er meget nemt at google.



Hvis det kun er den ene arbejdscomputer hvor du vil have en "nem" adgang til din server, så er det letteste at du i Windows går ind og retter i din hosts fil. Den finder du her:
Fold kodeboks ind/udKode 


Tag en kopi af filen hosts og placér den på skrivebordet. Gå ind i filen og tilføj en IP-adresse med et navn ligesom dem der er i filen i forvejen.
Genstart herefter computeren og så virker det.

Skal den være tilgængelig fra flere computere skal du have fat i DNS og derved skal du købe en domænenavn.



Indlæg senest redigeret d. 09.09.2014 07:54 af Bruger #17072
øv ja det var det jeg frygtede.
jeg skal kunne bruge flere pc'er + jeg leger med noget arduino og det er her det primære problem er.

tak for in satsen.

hmmm jeg har et domæne navn som idag peger på one.com bliver kun brugt til mine Emails.
er det muligt at jeg kan få, lad os sige HTTP delen altså den trafik der køre på port 80, til at se på min ip og jeg ved godt at det er ip'en til min hoved router og at jeg der i skal åbne for port 80.
men fortsat lade email delen bliver på one.com's server



Indlæg senest redigeret d. 09.09.2014 08:35 af Bruger #20985
Nu bruger jeg ikke selv One.com til min DNS, så jeg ved ikke om de tillader at du retter DNS for ditdomæne.dk og www.ditdomæne.dk så det peger på dit eget system. Det der blot er vigtigt er at de A-records der peger på dine MX-records ikke bliver ændret.
De hedder typisk mail.ditdomæne.dk og peger på en af udbyderens mailservere.

Men som sagt, så bruger jeg ikke selv One.com og derfor ved jeg ikke hvad der er muligt.



så det er ikke hos DKhostmaster man skal flytte det det er hus FX. ONE.com?




Det er One.com der administrerer din DNS. Det eneste DK-Hostmaster gør er at fortælle alle andre hvem der ved hvor dit domæne peger hen.



jeg har lige skrevet med dem hos one.com.
deres svar umiddelbart positivt.

Patrick: Så skal du hos dk-hostmaster skifte navneservere. Derefter oprette disse mx records på din egen server: mx-cluster-d1.one.com - mx-cluster-d2.one.com

her kommer jeg lidt til kort men der må jeg lige kigge lidt på dkhostmasters hjemme side og se om jeg kan finde stedet hvor man gøre dette.

jeg vender 100% sikkert tilbage med flere spørgsmål. men det kunne se ud til at det kan lade sig gøre.




<< < 12 > >>
t