to database forspørelser i en while

Tags:    php while

Hej Udviklere.

Jeg har brug for lidt hjælp :) har 4 steder sat /// for at indikere den kode jeg gerne skulle ende ud i at få til at fungere.

hvordan får jeg det til at virke sådan at når den skal skrive personens id eks 1 så tager den også id 1 fra en anden database hvor personens navn står som så skal udskrives i name

har forsøgt mig med lidt af hvert og kan ikke få det til at virke.

koden i sig selv uden de 4 linje fungere ganske udemærket.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Ps. der tages forbehold for grammatik og stave fejl :P



8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En anden database eller bare en anden tabel?, hvis sidste nævnte så skal du bruge JOIN



Hvordan ser din tabel opbygning ud ?



En hurtig tur på google https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=mysql+%2B+JOIN gav følgende: http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp prøv at tjekke det ud



En god ide er at installere MySQL Workbench.

Den hjælper dig rigtig meget.
Den viser det datasæt du får ud, den fortæller hvis der er nogle fejl, og evt hvordan du retter dem.



Hvad med noget i stil med denne SQL:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


med sl.* har du alle de samme kolonner fra store_logs du havde för, og du tilföjer blot name fra store_players.
Id paa store_players har du jo allerede i kolonnen player_id fra store_logs, saa ingen grund til at vælge den igen.

Hvis det virker for dig, saa har du en enkelt SQL sætning der giver dit et enkelt resultatsæt istedet for 2 sæt.

Din navngivning af diverse variabler indikerer at det kun er top 10 du önsker at liste ud - det kan du ogsaa opnaa i din SQL med brug af
Fold kodeboks ind/udSQL kode 
- hvis det er en mySQL du sender SQL til.

Hjælper det noget eller skal du have 100 % færdig kode som svar? :)



Bare en anden tabel.
har ikke nogen kendskab til JOIN har du et forslag eller link til noget der kan hjælpe mig videre?



Jeg har en "source pawn" code der opretter dette
så sådan her er min database opbygget
Fold kodeboks ind/udC kode 




Hvad med noget i stil med denne SQL:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 



det var lige det jeg havde brug for, for at komme videre tak for hjælpen



t