Folk der beder om hjælp ...

Tags:    udvikleren.dk forum etik

Er det bare mig, eller bliver der mere og mere af brugere der beder om hjælp (stiller spörgsmaal) men sender ikke feedback tilbage paa traaden - med hensyn til om det virker eller ej?!?

Og er der ikke efterhaanden en hel del brugere som spörger om hele færdige lösninger istedet for hjælp til selvhjælp?

Det virker saadan paa mig - og jeg maa indrömme at det giver mig mindre lyst til at bruge tid paa at hjælpe folk naar man föler at modtageren ofte ikke gidder melde tilbage - hvilket ellers ville være med til at höjne kvaliteten af vores traade samt vise en smule respekt overfor dem der har svaret.

Er nok bare gammeldags ;) - og gammel - og gnaven :D



Indlæg senest redigeret d. 15.10.2014 11:01 af Bruger #2193
Jeg er mere træt af brugere der ikke har æø og å, på tastaturet :lol:

Spøg til side. Man lærer hurtigt hvem man gider at skrive svar til og hvem man ikke gider. Men de meget aktive kan alligevel tælles på et par hænder, så det er til at overskue synes jeg.



Ja ja - tak for feedback i det mindste - he he ;)



Jo, det burde man, men de fleste forventer hurtige copy-paste løsninger, hvilket er en skam.



@Martin Rohwedder: Rart nok for os der arbejder med IT i forvejen, så ved vi da vores arbejde er sikret, hvis det eneste folk kan er, at copy/paste.



Vi skulle gerne være saa dygtige til vores arbejde at vi ikke behöver "sikring" som saadan - ikke?



Jeg er 100% enig - Jeg svarer måske ikke selv på så mange spørgsmål, men når jeg selv stiller nogen, så sørger jeg altid for i det midste at sige tak for svaret til dem der hjælper mig...Det er vel det mindste man kan gøre når folk bruger tid på ens problemer.

Jeg driver også selv et mindre forum, hvor jeg hjælper folk, og der er intet mere demotiverende end at bruge 20-30 min på at finde og formulere et godt svar og så får man aldrig noget tilbage om det egentlig var det trådstarter ledte efter.



Indlæg senest redigeret d. 16.10.2014 15:44 af Bruger #16529
Well, ligger det ikke bare i forandringen af samfundet at alt skal gå hurtigere? Hvis man ikke er en daglig bruger af udvikleren.dk så forestiller jeg mig at man går ind og skriver sit spørgsmål, venter 1 time, tjekker igen og hvis der ikke er svar går man videre og finder en anden løsning, så jeg tror ikke at mange rent faktisk ser svaret - desværre, for der er jo nogen herinde der lægger tid i svarene.

M.h.t. copy/paste menneskene, tror jeg vi kan takke Wordpress og alle de mange templates der findes i dag. Man leger lidt med Wordpress, eller sætter et template op, og tror pludselig at man er programmør - når det så ikke er så let mere søger man bare den nemme løsning, og hey - hvad er nemmere end at får en gut (eller gutinde) fra Udvikleren til at lave det for en? ;)



Jeg er sådanset enig med Jonatan. Jeg synes det er rigtig sjovt og spændende at prøve at finde løsninger på andres problemer og forklare for dem hvordan det hænger sammen. Men det er da specielt fordi man får et tak, gør nogle folk glade og hjælper dem videre med deres projekt.

Det er lidt øv, når nogle folk hverken skriver tak eller giver karma, og især når man har gjort sig en indsats for at hjælpe personen på vej. Personligt bruger jeg mest udvikleren.dk hvis jeg ikke kan finde noget på nettet, hvor mit problem er beskrevet, eller hvis jeg ikke ved hvordan jeg skal formulere min problemstilling til google. :-)



t