Wordpress topbar eksemple

Tags:    html css

Hej,

Jeg sidder i den situation at man på min hjemmeside kan have forskellige temaer.
Tema funktionen virker fint, men jeg vil gerne vide hvordan det er muligt at HVIS brugeren er online, vil han se i toppen af alle temaer en menubar, lidt ligesom man gør på Wordpress.

Jeg vil gerne undgå at udviklere skal gøre det fra deres temaer, men det script der fremkalder ens tema fremkalder selve menu baren

OBS: Dette har intet med wordpress at gøre, det var blot et eksempel :-)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har vel et eller andet sted du sætter en session, så er det jo blot at lave et tjek på om han er logget ind, så skal den topbar vises.
Mere langhåret er det ikke, ellers så misforstår jeg dig :D



Så misforstår du mig :-)

Jeg ved ikke hvor jeg skal placere topbaren..

Nogen der ved om det er muligt at hente en side med ajax, uden at dens CSS og JS påvirker den side der er har fremkaldt siden, sidens CSS og JS

Håber I forstår :-P



Hvorfor ikke bare have den i din index fil?

Hvis du henter den via Ajax, så er det et ekstra request din browser der skal laves.

Du skal ikke hente en hel side med head, body osv. med Ajax, det er ikke formålet med det.

Jeg ville gøre som Daniel siger.



Lad os sige mit tema funktion ligger således:

<?php
include header
include current_page
include footer
?>

Så hvis jeg gerne vil undgå at når jeg laver et nyt tema, SELV at skulle tilføje koden der fremkalder en topbar, hvordan gør jeg det ellers?

Skal jeg nede under footer, i den fil jeg fremkalder template, lave en ajax fil, der henter topbar? Problemet vil også være at topbar er stylet og vil hente CSS filerne ned og ramme alt andet HTML i template filerne..

Håber I forstår!



Hmm.

På den måde,

Du kan jo evt lave en funktion, som ligger som overordnet for dit system, hvor du leder efter <body> tagget også replace den med <body><!--Din topbar --> . En lidt hacky løsning, men det kunne man jo evt gøre.
Du bør selvfølgelig udtrække alle attributter og deres værdier og smide dem i den streng du erstatter med.





t