Ajax load, men ikke ændre CSS

Tags:    css jquery

<< < 12 > >>
Hvordan gør jeg det muligt at få Ajax load til at reagere PRÆCIS som en iframe, men uden at bruge iframe?

Det fede ved en iframe, er at den side man fremkalder ikke berøre andre regler på den side, som frekaldte elementet.

Men når jeg gør brug af ajax fader den fremkaldte CSS kode ind i det som allerede er lavet og det må ikke ske. Jeg kan ikke have CSS koderne begge steder, da det er et tema funktion.

Nogen der ved hvordan jeg kan gøre dette muligt?



13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så må du gøre ligesom wordpress gør og som foreslået i første kommentar - skriv så specifikke styles som muligt. Ved at opfinde en modulær navngivning, fx yourmodule-xxx, fremfor bare xxx minimerer du risikoen for at det bliver overskrevet og så skal du selvfølgelig på rodniveau overskrive alle potentielle faktorer (såsom font, font-size, margin, padding etc) fra hovedsitet.



Som bliver hentet via ajax og inplemterede ved hjælp af jQuery.
Jeg skal lave nogle unikke CSS koder, som ikke bliver berørt af andre CSS koder, det er min løsning :-)



Du kan også vælge at manipulere CSS definitionerne ved at lægge en proxy ind mellem browser og cssfiler og -koder.
Denne proxy lægger således et ekstra niveau på alle definitioner og så er du sikret indtil videre. Denne løsning er holdbar indtil CSS selectors kan vælge opad i HTML hierarkiet.

Antag at du f.eks. har en CSS kodestump med følgende:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Ved at manipulere kan du sætte et ekstra niveau:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


I htmlkoden sørger du så for at sætte ID på de afgrænsede områder.




<< < 12 > >>
t