AJAX kald giver fejl 500

Tags:    codeigniter ajax

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har i min webapplikation brug for at foretage nogle ganske få AJAX kald, men det giver mig lidt udfordringer.
Jeg har følgende script-blok i min view-file.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Jeg har i metoden runci følgende:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har i min PHP-metode også forsøgt at benytte både print og echo af min json_encode, men lige meget hvad, så fremkommer der følgende i konsollen på Dev Tools i Chrome:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har også forsøgt at kalde metoden via index.php/install/runci

Hvis jeg går direkte til metoden via browserens adressefelt, så returneres ovenstående array i de tilfælde hvor jeg burger print eller echo og data vises, men når det skal gå igennem AJAX, så virker det åbenbart ikke.

Har nogen en god ide til at hvad der går galt?



14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv at lave kaldet uden domæne,men bare lav det relativt.



Har nu fjernet domænet fra mit kald således at stien er relativt i forhold til roden.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Samme resultat og intet nyt i logfilerne.

Jeg begynder og tro mere og mere på at CI ikke er bygget til at arbejde med AJAX og at jeg til de ganske på AJAX kald, jeg har behov for, skal installere f.eks. CJAX for at det virker.



Hej Kenneth,

Vil du ikke lige verificere at de data du sender med er struktureret/ser korrekte ud? (I din script block) Når det virker fint ved at kalde Url'en i browseren så tænker jeg at problemet ligger andet steds.

EDIT: Husk når du tester din service i browseren så laves der en GET, og du benytter POST. Prøv evt. at lave en GET i dit AJAX kald i stedet for en POST.



Indlæg senest redigeret d. 21.02.2015 11:19 af Bruger #6559
Hej Martin

Den havde jeg ikke lige tænkt over.
Jeg har tilrettet min kode således at jeg kan lave det med GET i stedet for POST og nu får jeg ikke fejl retur, men derimod de ganske få ting som jeg bad om.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




<< < 12 > >>
t