Vil folk tilføje artikler?

Tags:    artikler

Hej Alle,

På NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside, har vi netop tilføjet en ny funktion i den øverste nav, som gør det muligt for folk at tilføje artikler til sitet uden at have en bruger eller noget som helst.

Men tror i folk vil gøre det og hvad vil i mene der skal til for at få nogen til at indsende artikler?

Mvh.




Jeg tror det er svært.

Skåret ind til benet, så skal I overbevise folk om, at der er en idé i at forære NemProgrammering content, som forhåbentlig skaffer web-views.

En fordel er selvfølgelig eksponering - en artikel på NemProgrammering bliver måske set af Acme IT som søger en genial programmør. Men reelt skal der mange konsistent gode artikler til for at bliver 'opdaget' og hvis der alligevel skal lægges en del arbejde i det, hvorfor ikke hoste sin egen blog med fuld kontrol?

Men her er et par (synes jeg) konstruktive forslag:

1)
Hav en side med info om gæsteskribenter - en slags mini CV og links til andre af vedkommendes artikler.

2)
Præmier i ny og næ til skribenter. Ja, det er plat; men det virker.

3)
Andel i reklame-indtægterne fra skribentens artikler. Hvis artiklerne er gode genererer de trafik og dermed indtægt. Det er dét NemProgrammering ønsker - share the wealth! (Ja, jeg ved, det formodentlig er peanuts vi taler om, men princippet er sundt - og ærligt)




Hej Thomas

Vil først sige tusinde tak for det store arbejde der bliver lagt i nemprogrammering.dk fantastisk!!!

Så tror jeg også helt klart at Claus har fat i noget med et mini CV til hver skribent er en god ide og en personlig blog til hver.

Vil samtidige bruge lejligheden til lidt ønsker ang. nemprogrammering.dk, jeg godt kunne bruge nogle mere avancerede videoer om nogle emner som OOP, brugergrænseflade osv.

Smider dog nok lige en artikel på nemP.dk

Hilsen
Kim



Hej Begge to,

Tusind tak for jeres gode konstruktive svar!

Jeg vil klart overveje en "CV" sektion. Det eneste problem med dette er at folk skal hen og oprete sig som bruger osv. Det jeg tænkte med denne ide var at det bare skulle være let - men måske er det ikke den rigtige vej. Vi har før haft det sådan at man kunne oprette sig, men det gav ikke vildt mange skribenter.

En anden mulighed jeg ser er at få lavet en række udvidelser til de serier der allerede er på sitet, og så tilbyde adgang til dem som "betaling" for at lave et gæste indlæg...Er dog ikke så vil med "guld"-videoer, da det lidt går væk fra princippet om at alt skal være gratis og tilgængeligt for alle.

@Kim - tak for rosen - du må meget gerne dele din viden i en artikel på siden :D



t