Ny bærbar til studie

Tags:    baerbar ny studie

Hej!

Jeg leder efter en ny bærbar computer, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal investere i.

Håber jeg kan få lidt hjælp herinde.

Jeg starter på uni her til september, så den skal primært bruges til studie.

Derudover skal den bruges til film og tv-serier, må gerne være let at transportere og have lang batteritid.

Mit budget er mellem 3.500 og 5000 - gerne i den billige ende!

Med venlig hilsen

Ditte




Generelt: Kik på reviews på nettet

Min erfaring er at det ofte er rart at længden at have Lenovo, og du kan godt finde en god Lenovo med det budget du har der.

Hvilken model kommer an på dit behov og din smag, men når det er på plads så se efter nogle minimums krav til dens ydelse (RAM, CPU og Batteri) og led så efter den bedste kombination af største skærm men letteste vægt.

Med dit budget kan du nok ikke købe en Lenovo X1, men find en tilbuds udgave som stadig når dine minimum krav til ydelse - nogle gange har en svensk webshop (eller lignende) noget stærkt på tilbud, som du naturligvis tjekker review og ydelses på inden du køber.

Vægten skal ikke være for høj når du skal slæbe den meget rundt hver dag.
Skærmen skal ikke være for lille hvis du vil se film og tv-serien - med mindre du altid kobler en ekstern skærm eller en stor fladskærm på den.

Så er der lidt at tænke over.



Indlæg senest redigeret d. 06.08.2015 13:59 af Bruger #2193
Hvad er det for et studie? Der er lidt forskel på, om den skal kunne klare en omgang Word eller compile både det ene og det andet.



Har hørt godt om Microsoft Surface :-) Den kan du transportere, og da det er en tablet og en computer i en, så er den meget fleksibel til bruget. Herudover kan du godt finde dem til en god pris.



Hej.

Jeg stod i samme situation som dig, da jeg skulle starte på datamatiker uddannelsen. Dengang købte jeg en god Lenovo bærbar med SSD til omkring de 5000 kr hos refurb, som sælger genbrugt it. Du kan nemt spare et par tusinde ved at handle der i forhold til andre steder. Der var ikke en skramme eller noget på bærbaren, og den var så god som ny, da jeg fik den.



Hvis du køber refurb, så tjek at der er garanti med.
Den oprindelige er jo typisk udløbet.

Ellers er det er super tip!



Som andre siger, så er Surface et rigtig fedt valg... Vi bruger den på arbejdet, og selvom det er en "tablet" så er computeren stadig kraftfuld nok til selv de største programmer. Og med en docking station kan du hurtigt få sat den op til en lækker arbejdsstaion :-)



t