HTML og objekt orienteret programmering (det er åndsvagt)

Tags:    html

<< < 12 > >>
Godformiddag kære Udviklere, jeg sidder sådan lidt med hovedet mod panden.

Der er denne gut, der absolut mener at HTML er et objekt orienteret programmerings sprog (told you, det er åndsvagt)

Min viden og erfaringer fortæller nemlig mig at:

1. HTML er et markerings sprog. (og ikke rigtigt et programmerings sprog som sådan)
2. HTML tags eg. <title></title> er elementer frem for hans betegnelse "objekter"
3. HTML er overhovedet ikke avanceret og tingene er som statet.

altså <div></div> er et blok ELEMENT og ikke en skid andet.

og derudover at du ikke kan lave nye tags som <dav></dav>

Alt i HTML er prædefineret.

Mit spørgsmål er så til jer: Hvordan fa'en i hele hulen Hav'd'e. Får man ham overbevist om at HTML ikke kan være objekt orienteret?

- Jeg kender til Hypertag - men.... Det er en script form.

Go guys! give me dem ideas!



Tænker på om forvirringen kan komme i forbindelse med DOM?

Tja, for folk som ikke har et indgående kendskab til det, kan det vel være nemt at blande HTML, DOM og JavaScript sammen.





Well, hvis man endelig skulle forsvare hans udtalelse, så skal man over i HTML5. HTML5 opfattes mere som en stack end som html-delen alene, hvor stacken består af HTML5, ECMAScript 5 og CSS3. Og netop ECMAScript delen har jo en objekt-orienteret representation af DOMen, som modsvarer html-strukturen i dokumentet.

Så du kan fortælle ham, at hvis det er hans argument, så kan du følge ham. Men html som sprog vil isoleret set alt-andet-lige aldrig kunne opfattes som et programeringssprog, som mange andre også har skrevet.



<< < 12 > >>
t