Er VB6-udviklere en uddød race?

Tags:    visual-basic vb6

Hej alle!

Vi leder efter VB6-udviklere!

Vi har en ordentlig bunke legacy-kode i VB6 som vi har udviklet på siden '98.

Kundegrundlaget er fint og vi sælger vores produkt, mens vi sideløbende er ved at løfte applikationen op på .NET.

Meeen... hvor pokker finder man kvalificerede VB6-udviklere? Fagforeninger? Pensionistklubber? Udvikleren.dk?

Kender I nogen der har en berøringsflade hos VB6ere? Vi tilbyder en arbejdsplads i vækst, midt i Århus (evt. mulighed for at arbejde fra vores Aalborg-kontor), til en fornuftig løn.

Hvem har en god plan, så vi kan få nogle udviklere i arbejde?

På forhånd tak :)
Thomas



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nok mest i pensionistklubber :)

Det lyder som om det er lidt vedligehold (bug-fix, små tilføjelser) af legacy-koden - så hvorfor ikke have nogle freelancere til arbejdet?

Hvis fjern-arbejde er en mulighed, så kunne jeg godt forpligte mig til ca- 10 timer om ugen.
Har arbejdet professionelt i 16 år med Java, .Net, VB6 og alt muligt andet.
Du sender bare en besked hvis det har interesse.


Ellers er der jo også rigtig mange glade amatører som stadig laver VB6, og et eller andet sted så er det jo noget legacy-kode som skal smides ud om xx måneder ... betyder det så en masse om deres arbejde er af høj kvalitet?

Du får nok svært ved at finde en prof udvikler som vil lave dediceret VB6 arbejde fuldtid - hvis han ikke er 55-60+ år, og dermed selv ved at være legacy. :)



Well... jeg har måske underspillet omfanget lidt. Vi har snildt arbejde til et par fuldtids VB6ere.

Og godt nok er vi ved at løfte kodebasen op på .NET, men den eksisterende legacykode kommer til at køre i mange år endnu og servicere et par hundrede kunders driftskritiske systemer - så vi holder gerne niveauet så højt som overhovedet muligt ;)

Men som du foreslår kan freelancere være vejen frem. Hvis ikke vi finder passende folk til at udvikle inhouse, kontakter jeg dig!



Det giver god mening Thomas.

Beklager at jeg ikke kan tilbyde fuldtid - specielt hvis jeres legacy-kode er på højt niveu ... så er det jo en fornøjelse at arbejde med.

I min tid med VB6 så jeg desværre mere uorganiseret amatør kode end struktureret og OOP kode ... som ellers er ganske muligt i VB6 som stort set alle andre sprog.

Held og lykke med at finde nogle gode udviklere ... hvis det har det omfang du snakker om er det nok bedst at have dem siddende 100 %.



Du skal jo nok også regne med at 'fornuftig løn' nok er i et lidt andet leje end du (formodentlig) forventer. VB6 folk må efterhånden have +15 års erfaring og det koster. På den anden side er det jo så nok osse $$$, der skal til for at finde folk.

Når det så er sagt, så er VB6 ikke svært at træne folk op i. Fortidens koderædsler (som VB ofte måtte lægge ryg til) var langt hen af vejen et produkt af, at OOP dengang var nyt.





Når det så er sagt, så er VB6 ikke svært at træne folk op i. Fortidens koderædsler (som VB ofte måtte lægge ryg til) var langt hen af vejen et produkt af, at OOP dengang var nyt.


Det var nu nok også i høj grad pga. udviklingsværktøjerne som lagde meget op til at man puttede kode ind de forkerte steder. Så istedet for at lave en trelags model, så puttede man en masse funktionalitet i handleren til en knap.

Sådan var det så også med alle andre sprog, som havde et RAD værktøj, men andre sprog havde typisk bare også så mange andre værktøjer, hvor VB nærmest SKULLE udvikles på den måde.

Jeg savner bestemt ikke VB :-)



t