Tjen kr. 150, lav elementær js opgave

Tags:    javascript

Tjen kr. 150, lav elementær js opgave (mobile pay). Først-til-mølle.

"Målet med denne opgave er at kode en JavaScript quiz, der gemmer personens svar og kan give en oversigt ved afslutning.
1. Opret én .html og én .js fil. Kald .js filen i .html filen.
2. Opret to arrays der skal indeholde henholdsvis quizspørgsmål og deres tilhørende svar.
3. Opret ét array til at gemme deltagerens svar.
4. Opret en funktion der via prompt() kan stille deltageren spørgsmålene dynamisk.
a. ”Dynamisk” henviser til at funktionen skal hente information fra array’ene så f.eks. den samme prompt() kommando bruges til at stille alle spørgsmål. ”hard coding” er ikke acceptabelt, som f.eks. ved at lave én prompt() per spørgsmål.
5. Opret en funktion der kan sammenligne deltagerens svar med de rigtige svar, og via document.writeln, skriver på siden hvilket spørgsmåls nummer det omhandler og om der er svaret rigtigt eller forkert.
a. Funktionen skal tjekke resultaterne igennem en ”for loop”.
b. Ved rigtigt svar skal deltageren blot vide at deres svar var korrekt. Ved forkert svar skal deltageren vide hvad der blev svaret, som var forkert og hvad det rigtige svar er (Se et eksemplet på billedet under).
6. Opret en hovedfunktion til at samle det overstående der, kombineret med en ”for loop” virker på følgende måde.
a. Første stilles alle spørgsmål, et ad gangen, hvor deltageren skriver deres svar.
b. Hvert deltager-svar gemmes i array’et.
c. Når alle spørgsmål er besvaret så tjekkes disse mod den korrekte svar/facit liste. Feedback skal være som beskrevet i punkt 5.
7. Til sidst så skal der tilføjes et par variabler hvori der gemmes hvor mange rigtige og forkerte svar deltageren havde.
a. Disse skal til slut skrives til siden, med document.writeln(Se et eksemplet på billedet under).
8. Til slut skal hovedfunktionen kaldes, så quizzen starter med hjemmesiden."



Indlæg senest redigeret d. 12.12.2015 20:25 af Bruger #21284
9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når det er en skoleopgave, skal du selv lave det.

Vil du ikke lave det og dermed lære at lave det, er du igang med den forkerte uddannelse.



Henvend dig til din vejleder og oplys, at du er for dum/doven til at følge uddannelsen.




250 kr så laver jeg det!!!!!!



Er der nogen bestemt grund til at bruge document.writeln? Eller til at svar ikke skal verificeres på serveren så det bliver svært (umuligt?) at snyde? Når nu du siger ting som "for loop", "array", "prompt()", osv, lyder det lidt som om du burde kunne gøre det selv, så hvorfor ikke give det et forsøg og så bede om hjælp, hvis du går i stå?

Det lyder en anelse som en skoleopgave, som du bare ikke gider at løse selv.



"Det lyder en anelse som en skoleopgave, som du bare ikke gider at løse selv."
Ja, det er det også. Teksten er opgavebeskrivelsen.



dan, det må være uden moms :D



Henvend dig til din vejleder og oplys, at du er for dum/doven til at følge uddannelsen.


Bevares Hr. Svensson, jeg mindes ikke at have tastet moralisten.dk på mit keyboard. Imidlertid glædes jeg over Deres input, og tager det som udtryk for at De i Deres eget liv har nået fuldendte perfektioner. Hvad skal De da ellers dedikere Deres indsats imod hvis ikke andres fejl og mangler. Jeg skylder Dem tak.



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2015 17:08 af Bruger #21284
Henvend dig til din vejleder og oplys, at du er for dum/doven til at følge uddannelsen.


Bevares Hr. Svensson, jeg mindes ikke at have tastet moralisten.dk på mit keyboard. Imidlertid glædes jeg over Deres input, og tager det som udtryk for at De i Deres eget liv har nået fuldendte perfektioner. Hvad skal De da ellers dedikere Deres indsats imod hvis ikke andres fejl og mangler. Jeg skylder Dem tak.


Årh hold da op... Du kan næppe være uenig i, at hvis du ikke selv magter at lave en opgave på uddannelsen, hører du ikke hjemme dér.

I øvrigt skriver du på et forum - du må forvente at folk skriver deres mening.

Anyways, held og lykke med det!



Når det er en skoleopgave, skal du selv lave det.

Vil du ikke lave det og dermed lære at lave det, er du igang med den forkerte uddannelse.


Nej.



t