Hvilke framework tænker

Tags:    framework

Leger lidt med tanken at jeg skal Javascript på min hjemmeside, men AngularJs er alt for stort til hjemmesiden.
Jeg kan det alm javascript. men kunne godt tænke mig at arbejdet med noget framework til hjemmesiden.

Det som jeg vil bygge på Js-framework er:
- F.eks Hvis man opretter sig som bruger at brugeren navn bliver fremvist på en smart måde.
- Den tjekker op på om brugeren har skrevet det rigtig data indhold f.eks E-mail, eller kun tal eller ligne.
- Find ud af om email er opdatet eller ledig på siden. opfylder kræv til password osv.

Hvilke framework tænker du at jeg skal bruge?



9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
som Dan skriver, simple ting.

-Hvis man opretter sig som bruger at brugeren navn bliver fremvist på en smart måde
brugeren har vel en session, som du kan teste på, eller en anden variabel der bliver sat når han logger ind

- Den tjekker op på om brugeren har skrevet det rigtig data indhold f.eks E-mail, eller kun tal eller ligne.
js evt jquery, eller man kunne anvende HTML5 validering

- Find ud af om email er opdatet eller ledig på siden. opfylder kræv til password osv.
AJAX, lav et kald til din database, om den findes

Husk alt client side validering skal følges op server side

du kunne evt style med bootstrap
http://getbootstrap.com/

eller andet CSS framework




Indlæg senest redigeret d. 18.01.2016 14:02 af Bruger #16075
Når det er så små ting, er der ingen grund til at bruge et framework, der er jQuery fint.



jQuery er et library/bibliotek ikke et framework, de siger det endda selv i deres beskrivelse.

jQuery is a fast, small, and feature-rich JavaScript library. It makes things like HTML document traversal and manipulation, event handling, animation, and Ajax much simpler with an easy-to-use API that works across a multitude of browsers. With a combination of versatility and extensibility, jQuery has changed the way that millions of people write JavaScript.





Indlæg senest redigeret d. 18.01.2016 21:03 af Bruger #17081
Når det er så små ting, er der ingen grund til at bruge et framework, der er jQuery fint.


jQuery er et framework. :)



Når det er så små ting, er der ingen grund til at bruge et framework, der er jQuery fint.


jQuery er et framework. :)


Er det ikke et bibliotek?



Når det er så små ting, er der ingen grund til at bruge et framework, der er jQuery fint.


Okay, Fair nok. Så vil jeg arbejde den vej. Men Dan Hvornår vil du mene at man skulle bruge framework til et site?. Bare så jeg ikke gider i ligne problem / tænke igen.

som Dan skriver, simple ting.

-Hvis man opretter sig som bruger at brugeren navn bliver fremvist på en smart måde
brugeren har vel en session, som du kan teste på, eller en anden variabel der bliver sat når han logger ind

- Den tjekker op på om brugeren har skrevet det rigtig data indhold f.eks E-mail, eller kun tal eller ligne.
js evt jquery, eller man kunne anvende HTML5 validering

- Find ud af om email er opdatet eller ledig på siden. opfylder kræv til password osv.
AJAX, lav et kald til din database, om den findes

Husk alt client side validering skal følges op server side

du kunne evt style med bootstrap
http://getbootstrap.com/

eller andet CSS framework


Takker for hjælpen / feedback med din tekst :)



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2016 22:37 af Bruger #17136
framework eller library er i mine øjne irrelevant at diskutere (lige i denne situation) - det vigtige i mine øjne er om det giver værdi i forhold til at skrive regulær JavaScript, specielt fordi en god del af de populære frameworks/libraries fylder rigtig meget i forhold til hvad de egentlig giver af værdi i de fleste projekter og ofte kan man finde bittesmå alternativer til at løse den egentlige opgave.

Jeg er meget i tvivl om hvad du egentlig vil - hvis du godt kunne tænke dig at arbejde med et framework/library (fx for at lære det at kende) er det bare at komme i gang og ikke tænke så meget over resultatet, men er målet at få noget dynamik på et rigtigt site vil jeg mene, at tilgangen bør være noget anderledes; helt overordnet at sætte dig ind i hvad rigtig JavaScript er (inden du begynder at tænke på frameworks/libraries), når din viden omkring JavaScript er tilstrækkelig så undersøge hvad de mest populære frameworks/libraries egentlig er og hvad de tilbyder, at finde ud af præcis hvad du vil på dit site, tænke over om nogle af dine ønsker måske mere bevæger sig over i CSS osv. Jeg kan i hvert fald ikke påpege et oplagt framework til dine rimelig løse tanker.



framework eller library er i mine øjne irrelevant at diskutere (lige i denne situation) - det vigtige i mine øjne er om det giver værdi i forhold til at skrive regulær JavaScript, specielt fordi en god del af de populære frameworks/libraries fylder rigtig meget i forhold til hvad de egentlig giver af værdi i de fleste projekter og ofte kan man finde bittesmå alternativer til at løse den egentlige opgave.

Jeg er meget i tvivl om hvad du egentlig vil - hvis du godt kunne tænke dig at arbejde med et framework/library (fx for at lære det at kende) er det bare at komme i gang og ikke tænke så meget over resultatet, men er målet at få noget dynamik på et rigtigt site vil jeg mene, at tilgangen bør være noget anderledes; helt overordnet at sætte dig ind i hvad rigtig JavaScript er (inden du begynder at tænke på frameworks/libraries), når din viden omkring JavaScript er tilstrækkelig så undersøge hvad de mest populære frameworks/libraries egentlig er og hvad de tilbyder, at finde ud af præcis hvad du vil på dit site, tænke over om nogle af dine ønsker måske mere bevæger sig over i CSS osv. Jeg kan i hvert fald ikke påpege et oplagt framework til dine rimelig løse tanker.


Tak for dit svar. Jeg synes selv at jeg har en god grunden viden til javascript. men jeg vil som sagt gerne evt blive bedre til Jquery eller et framework da jeg er gerne vil prøve nyt og prøve at giv mig noget at lave hvis man kan udtale sig sådan.



Håber det giver mening.



It depends...

Mest af alt på hvordan du ser det. Men jo i de officielle tekster. Betingelsen for hvornår noget er et framework er at det pålægger programmøren en bestemt måde at skrive tingene må.

Og det kan man jo så argumentere for/imod hvornår jQuery pålægger dig en bestemt måde at skrive tingene på.

Jeg mener, så snart din primære kontakt ikke længere er med det oprindelige sprog, så arbejder du med et framework. Stort set som med Zend, .NET og Rails. Det kan godt være jeg er forkert på den, men så må det være sådan. Men den debat må vi tage i en anden tråd. :)



t